خطاهای کولرگازی تی‌سی‌ال

صاحبان کولرگازی‌های تی‌سی‌ال ممکن است با مشکلات و اختلالات در کولرگازی خود مواجه شوند. در این مقاله هدف ما به تعدادی از خطاهای رایج کولرگازی تی‌سی‌ال و همچنین روش های عیب یابی و تعمیر آن می‌پردازیم. هرچند برای عیب‌یابی و سرویس و  تعمیر کولر گازی باید تخصص و تجربه کافی در این زمینه را داشت اما آگاهی کاربران و اقدام به موقع برای مشورت و مراجعه به متخصصین برای انجام تعمیرات کولر گازی تی‌سی‌ال می‌تواند از بروز مشکلات جدی و تعمیرات پرهزینه و یا حتی نیاز به جایگزینی دستگاه تهویه مطبوع جلوگیری کند. برای عیب یابی تخصصی و رفع مشکلات رایج کولرگازی تی‌سی‌ال خود می‌توانید با متخصصین ما در سرویس کولر گازی تماس بگیرید.

کدهای ارور کولر گازی تی‌سی‌ال

 

کدهای محافظتی و کدهای ازوز:

کد ارور
معنی کد ارور و مشکل مربوطه
E0 خطای ارتباط واحد داخلی و خارجی
EC خطای ارتباط در واحد خارجی
E1 سنسور دمای اتاق (IRT)
E2 سنسور دمای لوله (کویل) داخلی (IPT)
E3 سنسور دمای لوله (کویل) خارجی (OPT)
E4 سیستم غیرطبیعی است
E5 پیکربندی مدل اشتباه است
E6 نقص موتور فن داخلی
E7 سنسور درجه حرارت در واحد خارجی
E8 سنسور دمای هواکش
E9 خطای ماژول قدرت هوشمند درایو و ماژول
EF ایراد موتور فن خارجی (موتور DC)
EA نقص سنسور جریان
EE نقص EEPROM
EP خطای سوئیچ دما (که بالای کمپرسور است)
EU خطای سنسور ولتاژ
EH سنسور دمای ورودی
P1 حفاظت در مقابل ولتاژ بیش از حد/ ولتاژ کم
P2 حفاظت در مقابل جریان بیش از حد
P4 حفاظت در مقابل دمای بیش از حد هواکش
P5 حافظت از خنک‌سازی در حالت سرمایشی
P6 حافظت در برابر حرارت بیش از حد در حالت سرمایشی
P7 حافظت در برابر حرارت بیش از حد در حالت گرمایشی
P8 حافظت در برابر دمای بیش از حد / دمای کم در واحد خارجی
P9 محافظت از درایو (کنترل نرم‌افزار)
P0 محافظت از ماژول (کنترل سخت‌افزار)

نمایش محافظت و ایراد؛

  • در نمایش محافظت، کنترل کد ارور را نشان می‌دهد و LED دیجیتال به نوبت کد ارور و دمای محیط را نشان می‌دهد.
  • اگر بیش از یک خطا وجود داشته باشد در ابتدای فهرست خطاها نشان داده می‌شود.
  • حالت نمایش محافظت را می‌توان در سخت‌افزار انتخاب کرد و در نمایش پیش‌فرض نشان داده نمی‌شود.
  • برای اطمینان از ارتباط صحیح بخش داخلی و خارجی، ایرادهای مربوط به واحد خارجی حداکثر تا ۲ دقیقه پس از برطرف شدن در حالت خطا باقی می‌مانند.
  • از بین همه ایرادها، فقط برای لغو ایرادات سنسور نیازی به تعویض منبع تغذیه یا موتور نیست.

فهرست ارورها؛ لیست کدهای ارور محافظت:

نمایش ایرادات واحد خارجی؛

هنگامی‌که کمپرسور مشغول به کار است LED موجود در برد قدرت واحد خارجی معمولاً روشن است. اگر هیچ فیدبکی از انتقال سیگنال از کمپرسور به برد قدرت نرسد این LED یک ثانیه روشن شده و یک ثانیه خاموش می‌شود (چشمک می‌زند). اگر ایرادی رخ داده باشد LED به صورت چرخه‌ای ۰٫۵ ثانیه روشن شده، ۰٫۵ ثانیه خاموش می‌شود، چندین بار چشمک می‌زند و سپس ۳ ثانیه خاموش می‌شود تا به این ترتیب وجود ایراد را نشان دهد.

فهرست ایرادها از این قرار است:

زمان چشمک معنی ارور
۱ محافظت از IPM
۲ ولتاژ بالاتر یا پایین‌تر
۳ جریان بیش از حد
۴ دمای تخلیه بیش از حد زیاد است
۵ دمای سیم‌پیچ (کویل) واحد خارجی خیلی زیاد است
۶ ایراد در درایو
۷ ناهنجاری ارتباط با واحد داخلی
۸ حرارت بیش از حد کمپرسور (سوئیچ در بالای کمپرسور)
۹ نقص سنسور دمای هوا در واحد خارجی
۱۰ نقص سنسور دمای سیم‌پیچ (کویل) در واحد خارجی
۱۱ نقص سنسور دمای لوله تخلیه در واحد خارجی
۱۲ نقص سنسور ولتاژ
۱۳ نقص سنسور جریان
۱۴ ایراد IPM
۱۵ ایراد ارتباط در واحد خارجی
۱۶ عدم فیدبک موتور فنDC
۱۷ برفک‌زدایی

کدهای ارور کولر گاز پرتابل تی سی ال TCL

کولر گازی پرتابل تی سی ال TCL

کولر گازی پرتابل تی سی ال دارای سیستم خود تشخیصی است که می‌تواند تعدادی از ایرادات را شناسایی کند. اگر کد ارور نمایش داده شده است، لطفاً به جدول زیر مراجعه کنید.

کد ارور معنی کد ارور و مشکل
Lt دمای پایین (جلوگیری از تولید برفک). عمل: دستگاه برای جلوگیری از تولید بیش از حد برفک، مجهز به دستگاه محافظت از یخ‌زدگی است. با اتمام فرآیند برفک‌زدایی، دستگاه به طور خودکار راه‌اندازی می‌شود.
PF نقص پروب (آسیب سنسور). عمل: اگر این کد نمایش داده شده است، به مراکز ارائه خدمات در محل زندگی خود مراجعه کنید.
FT مخزن پر است (مخزن ایمنی پر است). عمل: مخزن ایمنی داخلی را خالی کنید.
AS اگر صفحه ‌نمایش دستگاه کد AS را نشان دهد به این معنی است که سنسور دمای اتاق مشکل دارد. در این حالت باید به مراکز ارائه خدمات در محل زندگی خود مراجعه کنید.
ES اگر صفحه نمایش دستگاه کد ES را نشان بدهد یعنی سنسور دمای لوله از کار افتاده است. در این حالت باید به مراکز ارائه خدمات مراجعه کنید.
P1 اگر صفحه نمایشگر دستگاه کد P1 را نشان دهد مخزن جمع‌آوری آب موجود در داخل واحد پر شده است. در صورت تکرار خطا به مراکز ارائه خدمات مراجعه کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل ارورها و خطاهای کولرگازی تی‌سی‌ال را برای شما شرح دهیم. اگر برای سرویس و تعمیر کولرگازی تی‌سی‌ال خود نیاز به مشورت با یک متخصص حرفه‌ای دارید حتماً با گروه سرویس کولرگازی تماس بگیرید. تعمیر و نگهداری حداقل باید سالی یک‌بار و یا هر شش ماه انجام شود. مشکلات مربوط به تعمیرات کولرگازی و تهویه مطبوع و اسپلیت نیاز به مداخله حرفه‌‌ای دارد. سرویس و تنظیم کردن اسپلیت می‌تواند به‌راحتی مانع از بروز این مشکلات شود. برای مشاوره با متخصصین ما در خصوص مشکلات مربوط به تهویه مطبوع خود و کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو زمان برای نصب، سرویس و یا تعمیر کولرگازی و داکت اسپلیت خود با ما تماس بگیرید. تیم تخصصی سرویس‌کاران کولرگازی با متخصصین مجرب برای ارائه خدمات در تهران و البرز در خدمت شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *