سیستم گرمایش کولر گازی چیست؟

کولر گازی به عنوان یک سیستم تهویه هوای مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد . که علاوه بر امکان سرمایش در بسیاری از مدل ها و برند ها قابلیت گرمایش را نیز دارد. از این رو در این مقاله می خواهیم به برخی سوالات مرتبط با گرمایش کولر گازی پاسخ دهیم.

آیا استفاده از گرمایش کولر گازی باعث افزایش مصرف برق می شود؟

خیر مصرف برق کولرگازی در هر دو حالت گرمایش و سرمایش مشابه است. البته توجه کنید که تنظیم کولر بر روی دمای بالا،سرویس نشدن کولر گازی کثیفی فیلترها، کمبود گاز کولر گازی و… می تواند بر روی مصرف برق اثر بگذارد.

گرمایش کولر گازی چگونه کار می کند؟

در گرمایش کولرگازی چرخه ی فعالیت کولرگازی برعکس می شود. به این صورت که گاز کولر ابتدا درون کمپرسور گرم می شود و سپس این گاز گرم به اپراتور ارسال می شود.این گاز در درون اپراتور گرمای خود را از دست می دهد و خنک می شود و دوباره به کمپرسور برگردانده می شود. با از دست دادن گرما گاز خنک کننده ، این گرما هوای محیط را گرم می کند و این هوای گرم توسط فن به داخل اتاق دمیده می شود.

ایرادات متداول کولر گازی یا اسپلیت چیست؟

  • کافی نبودن سرمایش کولر گازی
  • باد سرد در حالت گرمایش
  • صدای بلند و عجیب دستگاه
  • روشن نشدن اسپلیت یا فن داخلی
  • بوی نامطبوع و بوی سوختگی دستگاه
  • خطا دادن دستگاه

و… در صورت بروز هر یک از مشکلات فوق با تعمیرکار و یا سرویسکار مجرب تماس گرفته تا مشکل را بر طرف کنند. در بسیاری از موارد با انجام سرویس های دوره ای اول هر فصل و پیش از راه اندازی سرمایش و گرمایش کولر گازی می توان از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری نمود. همچنین در صورت برخورد با خطا در کولر گازی حتما کد خطا را یادداشت کرده و از دفترچه مورد خطا را بیابید. و یا با تعمیر کار تماس گرفته و کد خطا را به او بگویید.

 

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *