تعمیر کولر گازی ال جی

علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی

برای آگاهی یافتن از علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی ابتدا باید با کمپرسور آشنا شد. بسیاری از دلایل ایجاد این مشکل ناشی از عدم سرویس کولر گازی به صورت مرتب و دوره ای است.

کمپرسور کولر گازی چیست و چه نقشی در روند کار دستگاه دارد؟

کمپرسور حیاتی ترین بخش یک سیستم گرمایشی ،سرمایشی یا تهویه هوا است.هرگونه اختلال و مشکل در این بخش عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. به صورتی که اگر خراب شود، دیگر کولر گازی قادر به کار کردن نیست.

البته اگه از این قطعه به خوبی نگهداری شود، می تواند تا حدود 15 سال بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

با کمک کمپرسور هوای گرم به بیرون فرستاده می شود.موتور کمپرسور کولر گازی مرکز انتقالات جریان هوا محسوب می شود و دارای نیروی فشار هواست.

دوعامل طبیعی در عملکرد کمپرسور اثر دارند:

  • هوا از مکانی با درجه حرارت بالاتر به مکانی با درج حرارت پایین تر حرکت می کند.
  • گاز همیشه از مکان پر فشار به مکان با فشار کمتر جریان می یابد.

شارژ گاز کولر گازی اسپیلت

زمانی که کمپرسور به گاز کولر گازی فشار وارد می کند، چرخه ی انتقال حرارت آغاز می شود.با افزایش فشار دما در مقایسه با محیط اطراف نیز افزایش می یابد.

به علاوه مایع مبرد داخل کولر گازی نیز به دلیل فشار کمپرسور به گاز تبدیل می شود تا بتواند در داخل سیستم جریان پیدا کند.

کندانسور کویل خنک کننده با گرفتن شکل مضاعف شده گرما، فشار و شکل گازی مبرد سبب حرکت گرما به سمت محیط سرد تر می شود. معمولا فن کولر گازی با دمیدن هوا به کندانسور کویل به انتقال راحت تر گرمای مضاعف شده توسط کویل کمک می کند.

در صورتی که این قطعه به درستی کار نکند، در ابتدا ممکن است تا مدتی نیز کم و بیش کولر گای سالن را خنک کند. اما اگر بعد از مدتی به تعویض کمپرسور کولر گازی اقدام نکنید،کولر گازی به کلی از کار میافتد.

چرا کمپرسور داغ می شود؟

عوامل داخلی و خارجی و یا هر دو می تواند باعث گرم شدن بیش از حد کولر گازی شود.

اگر به دلیل شرایط  داخلی دستگاه هوا گرم شود، کمپرسور قابلیت تحمل گرمای بیش از حد را نداشته و دیگر کولر گازی کار نمی کند.

اکثر مواقع علت داغ شدن کمپرسور می تواند به دلیل تنظیم نبودن ولتاژ دستگاه، فشار گاز دستگاه، دمای بالای گاز برگشتی، کمبود هوای خنک در فضای بیرون و دلایل دیگری باشد.

مختصرا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

کثیفی فیلتر هوا:

فیلتر هوا قطعه ای در داخل کولر گازی است. این قطعه از ورود آلودگی های هوا به داخل کولر گازی جلوگیری می کند.

به مرور حجم زیادی از آلودگی ها و گرد و خاک بر روی فیلترها جمع شده و سبب وارد شدن فشار دوچندان بر کمپرسور شده.در نتیجه باعث داغ شدن آن می گردد.

کثیفی کویل های کندانسور

این مورد به بخش خارجی کولر گازی که بیرون ساختمان نصب است مربوط می شود.به همین دلیل هم به میزان زیادی در معرض آلودگی قراردارند.

با کثیف شدن کویل ها جذب گرما فضای داخلی و هدایت آن به بیرون ساختمان به خوبی اتفاق نمی افتد از این روفشار به کمپرسور وارد میشود. و باعث داغ شدن آن می شود.

از این رو برای جلوگیری از داغ شدن کمپرسور بهتر است کولر گازی به صورت دوره ای و مرتب سرویس گردد .

کهنه شدن کمپرسور

همانطور که گفته شد. حداکثر طول عمر کمپرسور 15 سال است. و طبیعتا درصورتی که بیش از این از کمپرسور در داخل کولر گازی استفاده شود.این قطعه دیگر مثل گذشته توان انجام کار نداشته و داغ می کند.

کمبود میزان گاز در کولر گازی

کمبود گاز در کولر گازی باعث افزایش فشار به قطعات دستگاه در نتیجه داغ کردن کمپرسور می شود.برای جلوگیری از وقوع این مشکل باید در هر دوره از سرویس کولر گازی میزان گاز دستگاه نیز بررسی گردد. و در صورت وجود نشتی فورا به رفع آن اقدام نمود.

عدم سرویس کولر گازی

به طور قطع می توان گفت عدم سرویس و نگهداری از کولر گازی می تواند باعث داغ شدن کمپرسور شود. در این میان ی توان به عدم پاکسازی فیلترهای هوا، نشتی در سیستم لوله کشی و خرابی فیلتر ها اشاره کرد. این عوامل همگی بر عملکرد کولر گازی در انتقال جریان هوای گرم به بیرون و در نتیجه فشار امدن بر کمپرسور می شوند.

بزرگی بیش از حد ساختمان

اگر ظرفیت کولر گازی مناسب با فضای ساختمان انتخاب نشده باشد.و کولر گازی توان پایین تری نسبت به فضای اتاق داشته باشد. این کار باعث وارد شدن فشار دو چندان بر روی کمپرسور در کولر گازی شده. در نتیجه کمپرسور داغ می شود.

ولتاژ بالا

بالابودن ولتاژ سبب سوختن خازن های درون کولر گازی می شود. و به تبع آن کمپرسور داغ شدن و خراب می شود.

نمایندگی سرویس کولر گازی اسپیلت

وجود مشکل در قطعات داخلی کولر گازی

قطعات مکانیکی داخل کمپرسور نیز به دلیل فرسودگی و یا استفاده ی مداوم و زیاد دچار سوختگی ممکن است شده باشد.این مشکل خود را با ایجاد صدای زیاد در کولر گازی نشان می دهد.

عایق کاری نامناسب کولر گازی

اگر یونیت خارجی قدیمی بوده ویا در معرض آفتاب قرار داشته باشد، به مرور خاصیت عایقی خود را از دست می دهد. و سبب فشار امدن بر کمپرسور می گردد.

راهکارهایی برای جلوگیری از داغ کردن کمپرسور

  • انجام سرویس و نگهداری منظم از کولر گازی
  • تعویض فیلتر ها
  • تمیز کردن فیلترها
  • بررسی لوله های کولر گازی برای رفع هر گونه نشتی و یا انسداد در مسیر تخلیه
  • انجام سرویس و نگهداری کمپرسور کولر گازی

همانطور که گفته شد کمپرسور از مهم ترین بخش های یک کولر گازی است. در صورتی که به دلایل ذکر شده دچار خرابی و داغ کردن شود.دیگر کولر گازی توان کار کردن نخواهد داشت. و به صرفه ترین راه تعویض کمپرسور است، زیرا تعمیر ان به مراتب از تعویض آن گران تر خواهد بود.

اگر شما هم با مشکل داغ شدن کمپرسور در کولر گازی خود مواجه شده اید، همین الان از سراسر تهران با تیم تخصصی ما به شماره 09123459799 تماس گرفته و یا فرم درخواست سرویسکار را پر کنید.

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] که از آن به عنوان راه های تنفسی دستگاه یاد می شود،موتور کمپرسور داغ می کند. در این صورت ادامه ی فشار بر روی متور کمپرسور و […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *