خطاهای کولرگازی دایکین

صاحبان کولرگازی‌های دایکین ممکن است با مشکلات و اختلالات در کولرگازی خود مواجه شوند. در این مقاله هدف ما به تعدادی از خطاهای رایج کولرگازی دایکین و همچنین روش های عیب یابی و تعمیر آن می‌پردازیم. هرچند برای عیب‌یابی و سرویس و  تعمیر کولر گازی باید تخصص و تجربه کافی در این زمینه را داشت اما آگاهی کاربران و اقدام به موقع برای مشورت و مراجعه به متخصصین برای انجام تعمیرات کولر گازی دایکین می‌تواند از بروز مشکلات جدی و تعمیرات پرهزینه و یا حتی نیاز به جایگزینی دستگاه تهویه مطبوع جلوگیری کند. برای عیب یابی تخصصی و رفع مشکلات رایج کولرگازی دایکین خود می‌توانید با متخصصین ما در سرویس کولر گازی تماس بگیرید.

 خطاهایی که بر روی نمایشگر نمایان می‌شوند

در این بخش مهم‌ترین کدهای خطا در داکت اسپلیت دایکین را بیان و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 خطا A1

این کد نشان دهنده‌ی این است که در بُرد ریموت کنترل یونیت داخلی (پنل) مشکلی وجود دارد.

خطا A3 کولرگازی دایکین

این کد نشان دهنده وجود اختلال در سیستم کنترل سطح تخلیه می‌باشد.

خطا  A5

این کد نشان دهنده وجود یخ زدگی و مشکل در دیفراست می‌باشد.

خطا A6

این کد نشان دهنده  ایجاد یک مشکل در فن داکت اسپلیت است. مشکل در خروجی هوا، عدم انتقال هوا و یا عدم گردش هوا است.

خطا  A7

این کد نشانه‌ای از سوء عملکرد موتور فلپ چرخشی می‌باشد.

خطا  AF کولرگازی دایکین

این کد خطا نشان دهنده گرفتگی در سطح تخلیه است. به بیانی نشان دهنده این است که لوله تخلیه معیوب است. یا اینکه در بخش مرطوب کننده اختلالی وجود داشته باشد.

خطا  AH

این کد نشانه‌ای از وجود مشکل و یا خراب شدن فیلتر هواست.

خطا  C4

 این کد نشان دهنده‌ی وجود مشکل در سنسور دماي مبدل یا سنسور درون لوله است.

خطا  C9 کولرگازی دایکین

این کد خطا نشان دهنده احتمال اختلال در ترمیستور درجه حرارت اتاق برای ورود هوا است.

خطا CJ

این کد نشانه‌ای از وجود نقص داخلی ترمیستور ریموت کنترل است.

خطا E1

این کد نشان دهنده مشکل در بُرد یونیت داخلی (پنل) است.

خطا E5

این کد نشان دهنده قفل شدن موتور کمپرسور است. به بیانی در این حالت شروع OL گفته می‌شود. OL مخفف (Outdoor Compressor motor lock) است که به معنای قفل شدن موتور کمپرسور است.

خطا  E6 کولرگازی دایکین

این کد نشانه‌ای از استارت زود هنگام کمپرسور است. در این حالت کمپرسور خیلی سریع و فوری شروع به کار می‌کند.

خطا  E7

این کد نشانه‌ای از قفل کردن فن است.

خطا  E8

این کد نشانه‌ای از میزان ورودی بالاست.

 

خطا F3 کولرگازی دایکین

این کد نشانه‌ای از غیر طبیعی بودن دمای لوله تخلیه در یونیت خارجی است.

خطا  F6

این کد نشان دهنده‌ی فشار بیش از حد گاز است. می‌تواند به دلیل وجود گاز بیش از اندازه باشد.

خطا  H0

این کد نشان دهنده وجود اختلال در سنسور کمپرسور است.

خطا H7

این کد نشانه‌ای از وجود خطای سنسور تشخیص موقعیت موتور فن در یونیت خارجی است.

خطا  H9 کولرگازی دایکین

این کد نشانه‌ای از وجود احتمالی اختلال ترمیستور درجه حرارت در بخش بیرونی ( یونیت خارجی) است.

خطا J1

این کد نشانه‌ای از وجود نقص سنسور فشار است.

خطا  J2

این کد نشانه‌ای از وجود نقص سنسور جریان فعلی در بخش بیرونی ( یونیت خارجی) است.

خطا  J3

این کد نشانه‌ای از وجود اختلال در ترمیستور لوله تخلیه است.

خطا  J6 کولرگازی دایکین

این کد نشانه‌ای از وجود اختلال یا غیر طبیعی بودن ترمیستور مبدل‌های حرارتی در بخش بیرونی ( یونیت خارجی)

خطا  L3

این کد خطا نشان دهنده افزایش درجه حرارت جعبه برق است.

خطا  L4

این کد نشانه‌ای از وجود نقص احتمالی در خنک کننده اینورتر در بخش بیرونی ( یونیت خارجی) است.

خطا  L5 کولرگازی دایکین

این کد نشانه‌ای از جریان بیش از اندازه خروجی کمپرسور اینورتر است.

خطا  L8

این کد نشان دهنده غیرطبیعی بودن عملکرد کمپرسور اینورتر است. این خطا ممکن است به خاطر قطع اتصال سیم کویل از کمپرسور باشد و یا اینکه به دلیل نقص در اتصالات کمپرسور باشد.

خطا  L9 کولرگازی دایکین

این کد نشان دهنده خطای راه اندازی کمپرسور اینورتر است. به بیانی این کد نشان دهنده قفل شدن کمپرسور است.

خطا  P4

این کد نشان دهنده وجود اختلال در سنسور مربوط به تشخیص رطوبت در بخش بیرونی ( یونیت خارجی) است.

خطا  U0 کولرگازی دایکین

این کد هشدار کمبود گاز است.

خطا U2

این کد نشانه‌ای از وجود مشکل در ولتاژ است. یا ولتاژ پایین است یا ولتاژ بالا است که منجر به عدم استارت می‌شود.

خطا  U3

این کد نشان م یدهد که عملیات بررسی سیم کشی انجام نشده است. همچنین این کد می توانند نشان دهنده این باشد که نیاز است تا اتصال بخش‌های بیرونی و داخلی مورد بررسی قرار گیرد.

خطا U4

این کد حاکی از وجود خطای برقراری ارتباط (سوئیچ) بین واحد های بخش‌های بیرونی و داخلی (یونیت خارجی و داخلی) است.

خطا  U5 کولرگازی دایکین

این کد نشان دهنده‌ی وجود خطای برقراری ارتباط (سوئیچ) بین کنترل از راه دور و پنل (یونیت داخلی) است.

خطا  U7

این کد نشانی از وجود اختلال در انتقال سیگنال بین واحدهای بخش بیرونی ( یونیت خارجی) است.

خطا  U8

این کد نشان دهنده‌ی خطای برقرار ارتباط (سوئیچ) بین بخش‌های اصلی و فرعی ریموت کنترل است.

خطا U9

این کد نشانه دهنده‌ی اختلال در ارتباط (سوئیچ) بین واحد داخلی با واحد بیرونی است.

خطا  UA کولرگازی دایکین

این کد نشانه‌ای از ترکیب نامناسب دستگاه های داخلی و خارجی است.

خطا  UE

این کد نشان دهنده‌ی خطای اتصال (سوئیچ)  بین کنترل از راه دور مرکزی و واحد داخلی است.

خطا M1

این کد نشان دهنده وجود اختلال یا نقص در ریموت کنترل است.

خطا M8

این کد حاکی از وجود اختلال در برقراری ارتباط (سوئیچ) بین کنترل کننده های مرکزی است

 

رایج‌ترین مشکلات کولرگازی دایکین

 

 دستگاه سریع شروع به کار نمی‌کند.

این امر به دلیل محافظت از داکت اسپلیت است. نیاز است که ۳ دقیقه منتظر باشید.

حالت heat (گرمایش) بک دفعه و به طور ناگهانی متوقف می‌شود و فقط صدا می‌دهد.

وجود صدا به این خاطر است بخش بیرونی در حالت خروج سرمایش است و نیاز است که شما باید بین ۴ تا ۱۲ دقیقه منتظر بمانید.

 با وجود اینکه حالت heat را انتخاب کرده‌ایم، اما مقداری طول می‌کشد تا هوای تولید شده گرم شود.

برای انتشار هوای گرم، نیاز است که بین ۱ تا ۴ دقیقه منتظر باشید.

از درون پنل کولرگازی دایکین (یونیت داخلی) مه بیرون می‌آید.

یرون زدن  مه از پنل به یکی از دلایل زیر است:

  • این اتفاق زمانی که داکت اسپلیت در حالت cool (سرمایش) مشغول به فعالیت است روی می‌دهد؛ و به این دلیل است که غلظت سرمای دمای محیط بالا می‌رود.
  • این اتفاق زمانی که داکت اسپلیت در حالت cool (سرمایش) مشغول به فعالیت است روی می‌دهد، و به این دلیل است که دمای محیط بیش از اندازه سر می‌شود.
 از یونیت بیرونی آب یا بخار بیرون می‌زند.

بیرون زدن  آب یا بخار به یکی از دلایل زیر است:

  • چنانچه دستگاه در حالت heat باشد، معمولاً به دلیل آب شدن برفک‌های احتمالی و یا یخ زدگی هاست.
  • چنانچه دستگاه در حالت عملیات COOL یا DRY باشد، رطوبت موجود در فضای محیط به شکل آب یا بخار در می‌آید.
 برخی مواقع با وجود روشن بودن دستگاه، یک‌دفعه متوقف می‌شود و هیچ عملیاتی انجام نمی‌شود.

برخی مواقع ممکن است ولتاژهای ارسالی به دستگاه دچار نوسان شود. در این حالت ممکن است به خاطر محافظت از داکت اسپلیت، موقتاً تمامی فعالیت ها را متوقف کند. اما پس از حدود ۳ دقیقه مجدد و به صورت خودکار شروع به فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه دستگاه را خاموش کردیم، اما فن یونیت خارجی هنوز می‌چرخد.

 این مسئله به خاطر یکی از دلایل زیر روی می‌دهد:

  • چرخش فن در یونیت خارجی بعد از خاموش کردن داکت اسپلیت، به خاطر حفاظت از دستگاه است. در واقع این عملیات فن جنبه خنک کنندگی دارد. فن بعد از ۶۰ ثانیه متوقف می‌شود.
  • برخی مواقع با وجود اینکه داکت اسپلیت خاموش است، اما به دلیل درجه حرارت بالا در فضای بیرون، فن یونیت خارجی به خاطر حفاظت از دستگاه، روشن می‌شود. این عملیات فن جنبه خنک کنندگی دارد.
 ریموت کنترل هیچ سیگنالی را ارسال نمی‌کند

اگر عملکرد ریموت کاهش یافته است، وضوح نوشته های نمایشگر ریموت کنترل بسیار کم است و یا کلاً صفحه سیاه شده است. برخی مواقع نمایشگر ریموت کنترل اصلاً هیچ چیز را نمایش نمی‌دهد.

دلیل تمامی این موارد، نشان دهنده این هستند که باتری ریموت کنترل یا در حال اتمام است و یا اینکه تمام شده است. باتری ها را تعویض کنید. فقط مراقب باشید که از باتری ها مناسب و توصیه شده در دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید.

 داکت اسپلیت کار نمی‌کند

دلیل : کار نکردن داکت اسپلیت به یکی از دلایل زیر می‌تواند باشد:

  • ممکن است در فیوز مشکلی وجود داشته باشد.
  • ممکن است برق دستگاه قطع باشد.
  • ممکن است باتری ریموت کنترل تمام شده باشد و عملکرد مورد نظر فعال نشود.
  • ممکن است تنظیمات تایمر به درستی انجام نشده باشد.
 قدرت عملکرد داکت اسپلیت بسیار پایین است (سرمایش یا گرمایش).

ضعف عملکرد دستگاه می‌تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

  • ممکن است ناشی از کثیف بودن فیلتر هوا باشد. از تمیز بودن فیلتر مطمئن شوید.
  • ممکن است برای انتقال و انتشار هوای تولید شده، مانعی وجود داشته باشد. بررسی کنید که مسیر لوله ها مسدود نباشد. روی یونیت خارجی کاور یا پوششی وجود نداشته باشد. و…

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل ارورها و خطاهای کولرگازی دایکین را برای شما شرح دهیم. اگر برای سرویس و تعمیر کولرگازی دایکین خود نیاز به مشورت با یک متخصص حرفه‌ای دارید حتماً با گروه سرویس کولرگازی تماس بگیرید. تعمیر و نگهداری حداقل باید سالی یک‌بار و یا هر شش ماه انجام شود. مشکلات مربوط به تعمیرات کولرگازی و تهویه مطبوع و اسپلیت نیاز به مداخله حرفه‌‌ای دارد. سرویس و تنظیم کردن اسپلیت می‌تواند به‌راحتی مانع از بروز این مشکلات شود. برای مشاوره با متخصصین ما در خصوص مشکلات مربوط به تهویه مطبوع خود و کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو زمان برای نصب، سرویس و یا تعمیر کولرگازی و داکت اسپلیت خود با ما تماس بگیرید. تیم تخصصی سرویس‌کاران کولرگازی با متخصصین مجرب برای ارائه خدمات در تهران و البرز در خدمت شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *