تعمیر کولر گازی منطقه 22 تهران

راهنمای سرویس کولر گازی

با گرم شدن هوا معمولا افراد به فکر راه اندازی مجدد سیستم سرمایش خود را دارند. کولر گازی ها امروزه علاوه بر سیستم سرمایش دارای سیستم گرمایش نیز هستند.از این رو همانطور که با گرم شدن هوا اقدام به سرویس کولر گازی و اسپلیت خود و آماده سازی اش برای فصول گرم سال می شوید . برای راه اندازی گرمایش کولر گازی نیز نیاز به سرویس کولر گازی است تا از تمیز بودن فیلتر ها کندانسور و پنل داخلی ، نبود نشتی گاز در سیستم و … اطمینان حاصل کرد.

ویژگی های یک کولر گازی خوب

کولر ها امروزه جز جدانشدنی ای از زندگی در فصول گم سال هستند. از این رو برای بهره بردن از سرمایش مطلوب در تابستان باید بهترین و مناسب ترین کولر را انتخاب نماییم. امرزه کولر های آبی در خیلی از مناطق جای خود را به کولر های گازی و اسپلیت ها داده اند. و از آنجایی که بسیاری از مدل های کولر گازی وداکت اسپلیت از سیستم گرمایش نیز برخوردارند اهمیت انتخاب آنها بیش از پیش می شود. برخی از ویژگی های مهم کولر گازی و داکت اسپلیت که رعایتشان حتی می تواند مصرف برق را کاهش دهد از قبیل زیر است:

  • متراژ واحد اداری یا مسکونی
  • تعداد افراد ساکن و استفاده کننده از کولر گازی
  • کاربری واحد
  • ساعات استفاده از کولر گازی
  • تعداد پنجره ها
  • برچسب انرژی(هرچه به رنگ سبز و بالای هرم نزدیک تر مصرف انرژی کمتر)

نصب کولر گازی و اسپلیت

پس از انتخاب درست کولر گازی نوبت به نصب آن می رسد توجه کنید که نصب درست کولر گازی باعث می شود کولر گازی با بالاترین کارایی و بازده خود کار کند. نصب اشتباه نیز از طرف دیگر منجر به کاهش بازده کولر گازی خواهد شد. کولر گازی های پرتابل و ایستاده نصب و راه اندازی ساده ای دارند ولی کولر گازی های اسپلیت و پنجره ای باید به دقت نصب گردند. در این لینک می توانید آموزش نصب کولر گازی را مشاهده کنید. البته توصیه ی ما این است برا اطمینان از نصب درست و کارکرد کولر گازی در بالاترین بازده خود بهتر است از یک متخصص برای نصب کولر گازی خود کمک بگیرید.

لزوم سرویس کولر گازی و اسپلیت پیش از استفاده مداوم سالانه

پس از نصب کولر گازی شما باید توجه داشته باشید که کولر گازی نیز همچون کولر آبی و یا سایر وسایل الکتریکی نیاز به مراقبت و بررسی دوره ای است. از این رو توصیه می شود پیش از راه اندازی آن برای فصول سرد یا گرم سال اقدام به سرویس کولر گازی اسپلیت و داکت الیت خود نمایید.

در صورتی که کولر گازی شما دارای گارانتی معتبر است بهتر است با شماره ی آن تماس گرفته . و در غیر این صورت می توانید با شماره ی 09123459799 تماس گرفته تا سرویس کاران و تعمیرکاران مجرب و متخصص مرکز ما در اسرع وقت در محل حاضر شده و اقدام به خدمت رسانی به شما عزیزان نمایند.

مرکز سرویس کولر گازی در تمام روزهای هفته حتی اخر هفته ها آماده ی خدمت رسانی می باشد.

برخی از نکات سرویس کولر گازی و اسپلیت در منزل

برخی از موارد در سرویس کولر گازی ساده هستند از این رو شما می توانید خود در منزل انجام دهید . اما توجه داشته باشید به کویل و فین های کولر گازی آسیبی وارد ننمایید. این دو بخش از بخش های مهم کولر گازی هستند. همچنین اگر آشنایی و مهارت کافی در سرویس کولر گازی ندارید اقدام به شست و شوی کندانسور کولر گازی ننمایید.

برخی نکات سرویس کولر گازی در منزل
  • ایمنی

مهمترین کاری که باید پیش از اقدام به سرویس کولر گازی و اسپلیت خود نمایید انجام دهید رعایت نکات ایمنی است. از این رو برای اینکه خطر برق گرفتگی شما را تهدید نکند برق کولر گازی واسپلیت خود را قطع کنید.

  • باز کردن قاب جلویی پنل

در این مرحله قاب جلویی پنل را باز کنید و فیلترهای کولر گازی را خارج کنید.سپس با کمک آب آن را تمیز بشویید تا گرد و غبار و آلودگی های روی آن پاک گردد.

  • شست و شوی پنل داخلی

کویل های کولر گازی وظیفه ی خنک کردن  و گرم کردن هوا را بر عهده دارند. از این رو برای اینکه تبادل گرما بین هوا و کویل ها به خوبی انجام پذیرد باید کویل ها و فین ها به خوبی و با دقت شسته شوند.برای اینکار می توان به کمک یک مایع گاز پاک کن ابتدا روی کویل ها را پوشاند. پس از اینکه چربی ها خوب خیس شد با یک مسواک یا برس نرم و آب آن را بشویید.

توجه کنید که در هنگام سرویس کولر گازی و اسپلیت هیچ گونه به این قطعه وارد نشود چرا که این قطعه بسیار نازک بوده و به راحتی آسیب می بیند.در صورت آسیب دیدن این قطعه عمل گرمایش و سرمایش دچار اختلال جدی خواهد شد.

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] متوسط عمر اسپلیت تهویه مطبوع، 12 تا 15 سال است. سیستم‌‌های تهویه مطبوع (HVAC با گذر زمان و افزایش سن، کارایی خود را از دست می‌دهند. در یک دستگاه جدید تر،مصرف زیاد انرژی می‌تواند نشانه کثیف شدن و  یا از کار افتادن  قطعات، مسدود شدن فیلتر هوا و …  باشد. وقتی متوجه تغییر چشمگیر  در هزینه قبض برق خود شدید، حتما با یک  متخصص تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپلیت تماس بگیرید. […]

  2. […] متوسط عمر اسپلیت تهویه مطبوع، 12 تا 15 سال است. سیستم‌‌های تهویه مطبوع (HVAC با گذر زمان و افزایش سن، کارایی خود را از دست می‌دهند. در یک دستگاه جدید تر،مصرف زیاد انرژی می‌تواند نشانه کثیف شدن و  یا از کار افتادن  قطعات، مسدود شدن فیلتر هوا و …  باشد. وقتی متوجه تغییر چشمگیر  در هزینه قبض برق خود شدید، حتما با یک  متخصص تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپلیت تماس بگیرید. […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *