مرکز مجاز نصب کولر گازی اسپلیت

بررسی عوامل کار نکردن فن کولر گازی

مرور زمان می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در کار کرد کولر گازی شود.ما در این ماقله به بررسی عوامل کار نکردن فن کولر گازی می پردازیم.

علت های کار نکردن فن کولر گازی

قدرت بالاتر کولر های گازی در خنک کردن محیط  باعث افزایش استفاده از کولر گازی در شهر های گرم شده است. ایجاد مشکل در هر یک از بخش های زیر می تواند از عوامل کار نکردن درست فن کولر گازی باشد:

خازن

یک عامل مهم اما ساده سوختن خازن است. درصورت بروز هر مشکل در این قطعه فن کار نخواهد کرد.برای بررسی خرابی خازن می تواند از مولتی متر استفاده نمود.

تماس با تعمیرگاه کولر گازی09123459799

مرکز مجاز نصب کولر گازی اسپلیت

موتور فن دوال شفت

یکی دیگر از عواملی که باعث بروز این مشکل می شود . وجود اشکال در موتور دوال شفت است. در موتور فن گردشی، دو پروانه در دوسوی موتور قرار گرفته. بیرینگ(بلبرینگ)های درون موتور فن دوال شفت با گذشت زمان به مرور شل،ساییده و یا خمیده مش شوند.با چرخاندن و تکان دادن شفت موتور می توان وجود خرابی را تشخیص داد.درصورت وجود مشکل می بایست موتور فن را تعویض نمود.

 

موتور فن

برای بررسی این قسمت می بایست پروانه را با دست بچرخانید. پروانه باید بتواند آزادانه بچرخد. در غیر این صورت احتمالا مشکل در بیرینگ های موتور است. در صورت ساییده شدن بیرینگ موتور بایستی تعویض گردد. اگر پروانه آزاده حرکت می کند. باید جریان برق موتور را مورد بررسی قرار دهید. درصورت عدم وجود مشکل در اتصال برق، احتمال خراب بودن موتور قوت میگیرد.

شماره تماس:09123459799

بورد رله

 

وظیفه ی تامین ولتاژ تعداد زیادی از اجزای سیستم تهویه را این قطعه برعهده دارد. بورد رله از قطعات موتور فن می باشد. توجه شود که قبل از تعویض برد رله می بایست از سالم بودن سایر قطعات اطمینان حاصل کرد. بیشتر مواقع در این مورد دچار اشتباه می شویم.

 

بورد کنترل اصلی

این قطعه وظیفه ی تامین ولتاژ کلیه ی اجزای سیستم تهویه را دارد.وجود هرگونه مشکل در این قطعه از رسیدن جریان برق به کمپرسور جلوگیری می کند.همچون مورد قبل توجه شود که پیش از تعویض این قطعه از سالم بودن سایر قطعات اطمینان حاصل شود.تا هزینه ی تعمیر بهینه گردد.

 

ترموستات

اگر ترموستات دچار مشکل شود، می تواند کار نکردن فن کولر گازی را به همراه داشته باشد. این قطعه با بررسی دمای هوای محیط،کیلید جریان برق و کمپرسور را قطع و وصل می نماید.برای بررسی باید سیستم تهویه هوا رابر روی حالت سردسازی محیط تنظیم کرده و آن را روشن کنید. با کمک یک مولتی متر از وجود جریان برق ورودی اطمینان حاصل کنید. اگر جریان وجود نداشت باید ترموستات را تعویض کنید. ( توجه شود که مشکلی سیم کشی های برق داخلی و خارجی دستگاه نباشد.)

 

ترموستات کنترل دما

این قطعه به رله های تماسی الکترونیکی مجهز می باشد. ممکن است این رله ها طی زمان بسوزند.در صورت سوختن این رله ها ترموستات به درستی کار نخواهد کرد.برای بررسی باید به کارکردن کمپرسور و فن توجه کرد.همزمان با کاز کمپرسور،فن موتور نیز باید کار کند.در صورت کار نکردن فن موتور، موتور فن یا خازن بررسی شود. اگر هر دو (کمپرسور و موتور فن)کار نکنند.برق ترموستات کنتر دما با کمک مولتی متر بررسی شود. در صورتی که جریان برق وجود نداشته باشد، ترموستات را تعویض نمایید.(پیش از تعویض سیستم سیم کشی و سایر اجزای سیستم برقی نیز بررسی شود.).

 

ترمیستور

مسئولیت بررسی و تشخیص دمای سالن بر عهده ی ترمیستور است. این قطعه به بورد کنترل متصل می شود. برای تست این قطعه باید از مولتی متر استفاده کنید. در صورت نبود جریان برق ورودی قطعه را تعویض نمایید.

تعمیر کولر گازی ال جی

موتور دمنده

اگر این قطعه معیوب باشد .باعث کار نکردن فن کولر گازی می شود. برای بررسی موتور دمنده باید ابتدا پروانه ها را بررسی کنید.اگر تیغه نتوانند آزادانه بچرخند باید موتور دمنده تعویض گردد. پس از آن باید جریان برق ورودی به قطعه بررسی شود.درصورتی که جریان ورودی برقرار باشد ولی موتور کار نکند ، موتور باید جایگزین گردد.

سوییچ چرخشی

با چرخش این قطعه موتور فن کار میکند.درون این سوئیچ ها کونتاکت های الکتریکی قرارگرفته است. این ها به مرور زمان ذوب می شوند.در این حالت باعث از بین رفتن رسانایی می شوند.با استفاد از یک مولتی متر از وجود جریان برق در این قطعه اطمینان حاصل کنید.اگر قطعه معیوب باشد باید تعویض گردد.

 

سوییچ چند وضعیتی

این قطعه با تغییر جریان برق ورودیبه فن هئادهی کولر،هوادهی و سرعت چرخش فن کولر را کنترل و نتظیم می نماید. هدایت جریان برق به فن توسط این سوییچ انجام می گیرد.برای بررسی سالم بودن یا نبودن آن ، تنها کافیست آن را در حالت های مختلف بورد کنترلی کولر گازی بررسی نمایید.

 

در صورت نیاز به تعمیرکار ،سرویس کار مجرب کولر گازی با 09123459799 تماس حاصل نمایید.

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] فن کولرگازی با به داخل کشیدن هوا ماده ی خنک کننده را خنک می کند.کمپرسور این ماده ی خنک کننده را به بخش داخلی پمپ می کند. در بیشتر کولر گازی ها این بخش را نمی توان از بیرون دید. […]

  2. […] زدن کندانسور کولر گازی شما تکرار شد.باید در این صورت فن دستگاه تعمیر و یا تعویض […]

  3. […] کمپرسور کولر گازی اسپیلت در الهیه تعویض فن کولر گازی در الهیه  44387064 رفع نشتی گاز کولر گازی الهیه رفع صدای […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *