کاهش مصرف برق در کولر گازی

 

استفاده ی صحیح و مناسب از کولر گازی و اسپیلت باعث می شود تا علاوه بر بهره مندی از هوای خنک و مطبوع در فصل تابستان در مصرف برق کولر گازی صرفه جویی کرد.

 

چگونه کولر گازی مناسب را انتخاب کنیم؟

 

اولویت استفاده از کولر گازی یا اسپیلت که دارای اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B است.معمولا اینورتر ها با میزان مصرف، دور موتور یا همان کمپرسور را کاهش داده یا افزایش می دهند.

ساکنین بالاترین طبقه ی ساختمان باید ظرفیت سرمایشی ای بین 600 تا 800 BTU به ازای هر متر مربع از مساحت در نظر بگیرند. در حالی که ساکنین طبقات میانی ساختمان به دلیل تابش کمتر نور خورشید و به تبع آن گرمای کمتر ، می توانند از ظرفیت سرمایشی ای بین400 تا 600 BTU برای هر متر مربع در نظر بگیرند.

برای انتخاب مدل و برند کولر گازی یا اسپیلت برتری نسبی ای نسبت به ساییرین دارد مشخصا نمی توان سخن گفت. زیرا که آن به ظرفیت و تعداد پنل های مورد نیاز بستگی دارد. و از نظر اختار و قطعات همگی شبیه به هم بوده . اما به صورت کلی چون استفاده از کولر گازی و اسپیلت نیازمند دریافت خدمات پس از فروش و سرویس های مرتب می باشد از این رو بهتر است خوشنام ترین در زمینه خدمات پس از فروش با مناسب ترین قیمت انتخاب گردد.

یک نکته ی مهم دیگر در انتخاب یک کولر گازی واسپیلت آن است که به آمپر برق ساختمان و دستگاه توجه شود. به عنوان مثال اگر کنتور برق واحد شما 25 آمپر باشد. بهتر آن است که مجموع آمپراژ مصرفی کولر های گازی و اسپیلت ها بیشتر از 20 نباشد.

 

بهترین نحوه ی نصب کولر گازی و اسپیلیت

 

از بهترین محل ها برای نصب پنل داخلی در روبروی محل نشستن افراد است. زیرا که هوای خنک از پنل داخلی به سمت جلو جریان می یابد.بر اساس مدل و ظرفیت کولر گازی و اسپیلت ها معمولا طول پرتاب هوایی بین 5 تا 15 متر می باشد.

بهتر آن است که پنل داخلی از سقف فاصله داشته باشد ( مثلا 40-50 سانتی متر) . زیرا که جریان هوای گرم در بالا و نزدیک سقف انباشته می شود. این کار به افزایش جریان هوای خنک کمک ماثری می کند. توجه داشته باشید که نیازی نیست کل محیط ساختمان خنک شود تا شما نیز احساس خنکی و راحتی داشته باشید.

اگر از کولر گازی و اسپیلت در فضاهایی نظیر رستوران یا فروشگاه و.. که ارتفاع سقف آن ها 2.8 یا بیشتر می باشد استفاده می کنید.بهتر است دستگاه را در ارتفاع 2 متری از کف نصب کنید.

شست و شوی مرتب ماهانه و دوره ای ، تمیز کردن فیلتر ها و سطح کویل اسپیلت ها هوای خنک و خوش آیند ایجاد می کند.و در بالابردن راندمان دستگاه بسیار اهمیت دارد.

سرویسکار کولر گازی:09123459799

نحوه جمع کردن گاز کولر گازی

با نصب سایبان بر روی پنل بیرونی ، کندانسور دستگاه از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کنید.تا باعث بالا رفتن راندمان دستگاه و کاهش مصرف انرژی شود.

توجه شود که پنل بیرونی باید به صورتی نصب گردد که امکان جریان هوای آزاد در پشت آن به خوبی فراهم باشد.

عایق بودن لوله های رابط ( به ویژه در بیرون ساختمان) بسیار بر مصرف امرژی تاثیر دارد . با بررسی سالیانه از از بین نرفتن عایق مطمئن شوید. در صورت مشاهده ی هرگونه از بین رفتگی در عایق آن را ترمیم کنید تا از هدر رفت انرژی مطمئن گردید.

در سرویس سالیانه نسبت به شست و شوی کویل های کندانسور بیرونی  و کنترل شارژ گاز مورد نیاز کولر گازی اقدام کنید.

 

بهره برداری بهینه از کولر گازی و اسپیلت

 

به منظور کاهش مصرف برق کولر گازی و اسپیلت می توان دمای کولر را روی 25-26 درجه تنظیم نمود. با انجام این کار مصرف برق دستگاه بین 15-30 وات خواهد شد .درنتیجه کمپرسور دستگاه اکثر اوقات خاموش خواهد ماند. کمپرسور دستگاه بیشترین سهم از مصرف برق دستگاه را داراست.

استفاده از لامپ های کم مصرف علاوه بر این که هزینه ی برق ناشی از تامین روشنایی ، محیط را کمتر از لامپ های قدیمی گرم می کنند. از این رو گرمای مزاحم سالن نیز کاهش یافته . موجب کاهش زمان کار کرد کولر گازی و صرفه جویی در هزینه می گردد.

لوازم ایجاد کننده ی گرما همچون اجاق گاز، اتو بهتر است در ساعات اوج مصرف برق مورد استفاده قرار نگیرند. گرمای حاصله از آن ها باعث افزایش زمان کارکرد کولر گازی و اسپیلت شده و مصرف برق را بالا می برد.

 

شماره تماس با سرویسکار مجرب و مشاوره :09123459799

 

5 پاسخ

تعقیب

  1. […] به جهت افزایش طول عمر محصول و افزایش کارکرد کولر گازی و کاهش مصرف انرژی انجام می شود سرویس کولر گازی می […]

  2. […] گری اضافه می شود. ازاین رو نسبت به حالت عادی مقداری مصرف برق بالا می […]

  3. […] افراد در هنگام خرید کولر گازی نگران افزایش مبلغ قبض برق هستند. در واقع خیلی ها فکر می کنند با خرید کولر گازی قبض […]

  4. […] با انجام سرویس بموقع کولرگازی در مرزداران میتواند در کاهش مصرف برق کولر گازی کمک زیادی کرده باشد.سرویس کولر گازی در مرزداران […]

  5. […] برد.توجه شود در مورد اخر حتما از کافی بودن گاز مبرد و  استاندارد بودن محل نصب کولر گازی اطمینان حاصل […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *