خرید ریموت کنترل کولر گازی اسپیلت

طریقه ی راه اندازی گرمایش کولر گازی در زمستان

برخی از مدل ها و برند های کولر گازی دارای قابلیت گرمایش نیز هستند. برای این که بتوانیم گرمایش کولر گازی را در زمستان راه اندازی کنیم . ابتدا باید از وجود این ویژگی در دستگاه کولر گازی خود اطمینان حاصل نماییم.

 

از کجا بفهمیم کولر گازی ما سیستم گرمایشی دارد؟

  • یکی از راه ها نگاه کردن به دفترچه ی راهنمای کولر گازی است. معمولا همراه با دستگاه در جعبه ی آن موجود است.
  • بررسی برچسب فنی دستگاه یکی دیگر از راه ها است. این برچسب روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولرهای گازی نصب شده. به این برچسب ها پلاک دستگاه نیز گویند. تمامی مشخصات دستگاه در آن ذکر شده است. با مطالعه ی آن می توان از دارا بودن یا نبودن امکان سرمایشی و گرمایشی در کولر گازی اطلاع یافت.
  • با مراجعه به نمایندگی های فروش کولر گازی یا سرچ در اینترنت نیز به سادگی میتوان از ویژگی های دستگاه کولر گازی آگاه شد.

مراحل راه اندازی گرمایش کولر گازی

بهتر است پیش از راه اندازی گرمایش کولر گازی نسبت به تعمیر، سرویس و شارژ گاز کولر گازی اقدام نمود. تا از ایجاد هرگونه مشکل در دستگاه پس از راه اندازی جلوگیری نمود. دیر برطرف کردن عیوب دستگاه می تواند منجر به سوختن کمپرسور دستگاه شود.

سپس برای اینکه بتوانید سیستم گرمایش کولر گازی را راه اندازی نمایید . کافیست با استفاده از ریموت کنترل آن را بر روی حالت گرمایش تنظیم نمایید.

1- در آغاز باید کولر گازی اسپیلت را در حالت خاموش قرار دهید.

2-ریموت کنترل را دور از کولر گازی نگه داشته . یا چشمی آن را با دست بپوشانید تا مانع از روشن کردن کولر گازی شود.

خرید ریموت کنترل کولر گازی اسپیلت

3-برای تنظیم کولر با استفاده از ریموت کنترل اقدام نمایید (ابتدا باید با کار کرد هر دکمه ی ریموت کنترل آشنا گردید)

4-برای استفاده از  گرمایش کولر گازی، ابتدا باید تنظیمات دستگاه را از حالت سرما به گرما تغییر دهید. با زدن دکمه MODE یا منو (MENU) این امکان را خواهید داشت تا حالت های مختلف کولر گازی را مشاهده و انتخاب کنید. این حالت ها عموما شامل فن (FAN)، سرما (COOL)، گرما (HEAT)، خودکار (AUTO) و خشک (DRY) می باشند که به صورت نمادین به ترتیب با اشکال پنکه، دانه برف، خورشید، چند فلش مدور و قطره آب بر روی نمایشگر ریموت کنترل ظاهر می شوند. با انتخاب گرما(HEAT) و یا نماد خورشید دستگاه به حالت گرمایش تنظیم می شود.

5-با فشردن کلید temp می توانید درجه مورد نظر خود را تنظیم نمایید. حالت گرمایشی کولر گازی در بیشتر مدل ها بین 16 تا 30 درجه است.

6- حال ریموت کنترل را خاموش کرده . کنترل را جلوی دستگاه اسپیلت قرار داده و آن را روشن کنید.

 

گرمایش کولر گازی چگونه کار می کند؟

گاز درون دستگاه برای عملکرد سیستم گرمایش در فصل های سرد لازم است. این گاز داخل کمپرسور گرم می شود. سپس از طریق یک شیر چهار طرفه به داخل اوپراتور هدایت می گردد. گاز گرم ورودی از کمپرسور به این محفظه لوله ها و صفحات را گرم می کند. این بخش متشکل از لوله های مسی و صفحات المینیومی در درون اسپیلت است.گرما از این بخش به سمت بیرون دستگاه و محیط انتقال پیدا می کند. و اینگونه هوای گرم محیط سالن را گرم می کند.

 

مصرف برق سیستم گرمایش کولر گازی

یکی از معایب استفاده از سیستم گرمایشی کولر گازی مصرف برق زیاد آن حتی به نسبت حالت سرمایشی است. در واقع در حالت گرمایشی کمپرسور دستگاه بیشتر فعال میگردد. مصرف انرژی نیزبه تبع آن نسبت به حالت سرمایشی افزایش می یابد.

البته با سرویس به موقع و رفع عیب های دستگاه می توان تا حدی از هزینه های اتی مصرف برق کاست.

 

4 پاسخ

تعقیب

  1. […] و زمستان) نمایید ، ابتدا کولر را خاموش نمایید. سپس به ریموت کولر گازی خود را روی حالت گرمایش تنظیم نمایید. دقت کنید که در این […]

  2. […] کردن هوای سرد با کمک حالت گرمایش کولر گازی در زمستان به کمک فناوری چرخه ی معکوس انجام می گیرد. استفاده از […]

  3. […] ،پکیج و … استفاده می کنند.بعضی دیگر نیز از سیستم گرمایش کولر گازی یا اسپلیت خود استفاده می کنند.یکی از مشکلاتی که این […]

  4. […] گازی شما از سیستم گرمایش برخوردار است میتوانید برای راه اندازی کولر گازی خود این مطلب را بخوانید.اگر هم کولر گازی شما از سیستم […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *