شارژ گاز کولر گازی اسپیلت

دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

در یک روز گرم تابستانی یکی از ناراحت کننده ترین اتفاقات این است که کولر گازی ناگهان خاموش شود. و دیگر روشن نشود. برای رفع این مشکل ابتدا باید دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی را بررسی کنیم. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی برای نصب کولر گازی ، تعمیر کولر گازی و یا سرویس کولر گازی با ما تماس بگیرید.

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

را بررسی کنیم. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی برای نصب کولر گازی ، تعمیر کولر گازی و یا سرویس کولر گازی با ما تماس بگیرید.

کولر گازی ایوولی evvoli

علل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

مشکل در برق کشی ساختمان

یکی از شایع ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی مشکل در برق کشی ساختمان یا کولر گازی است. اگر در ابتدا بعد از برقرار ساختن اتصالات برقی خود کولر گازی و یا شبکه برق کشی ساختمان متوجه این مشکل نشوید.ممکن است به دستگاه شما اسیب های جدی وارد شود.معمولا کولر گازی برای راه اندازی صحیح خود به ولتاژ220 نیاز دارد.

برای نصب کولر گازی به روش صحیح با ما تماس بگیرید.

افت ولتاژ دلایل مختلفی می تواند داشته باشد.از رایج ترین آن ها سیم کشی طولانی برای کولر گازی و استفاده از پریز برقی است که مصرف دیگری نیز دارد. برای بررسی عملکرد کولر گازی پیشنهاد ما این است که با تعمیرگاه با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید.

چرا که افت ولتاژ توسط این افراد به راحتی تشخیص داده می شود. تعمیرکاران با بررسی ولتاژ ورودی به دستگاه توسط مولتی متر، و بررسی میزان شدت جریان هر یک از اجزای الکتریکی کولر گازی به هنگام روشن شدن با آمپر متر ،از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کنند.

همچنین برای محافظت دستگاه در برابر نوسانات برقی (مخصوصا رعد و برق )از محافظ الکتریکی بهتر است استفاده شود.علاوه بر آن باید   فیوز مناسب کولر گازی خودتان را تهیه کنید.توجه کنید که از فیوز بالاتر از میزان تعیین شده برای دستگاه استفاده نکنید.برای دریافت مشاوره و تماس با تعمیرگاه با شماره 09123459799 تماس برقرار کنید.

خراب بودن برد الکتریکی کولر گازی و یا ریموت کنترل

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی نیز خراب شدن برد یا ریموت کنترل کولر گازی هستند.برای بررسی این مورد تنها کاری که از دست شما بر می آید بررسی وضعیت اتصالات و خود ریموت کنترل و باتری آن است. در غیر این صورت لازم است با تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس بر قرار کنید.تا با بررسی شرایط کولر گازی و وضعیت برد الکتریکی نسبت به جدا کردن آن و تعمیر یا تعویض آن اقدام نماید.

آسیب فیزیکی و یا بالا بودن تعداد دفعات خاموش روشن شدن دستگاه از علل خراب شدن برد دستگاه است.در مواردی مشکل در IC ها یا خازن های برد مدار الکتریکی نیز میتواند در موارد شدیدتر از علل خرابی برد باشد.در هر صورت وقوع هر یک از علل فوق می تواند باعث روشن نشدن کولر گازی و یا ارسال فرمان اشتباه خاموش کردن آن بشود.

کثیف بودن فیلتر کولر گازی

فیلتر های هوای کولر گازی شبکه ای توری است. که از ورود گرد و غبار و آلودگی به پنل داخلی کولر گازی جلوگیری میکند.زمانی که فیلتر هوا کثیف باشد اجازه ی عبور هوا داده نمی شود.این موضوع دو مشکل به وجود می آورد:

اولی داغ شدن دستگاه است. فیوز به واسطه فشاری که به دستگاه وارد می شود می تواند قطع شود.

دوم خاموش شدن ناگهانی کولر گازی است.

برای رفع این مشکل کافیست فیلتر های کولر گازی را خارج کرده. باآب گرم شست و شو داده . پس از خشک شدن کامل به جای خود برگردانده شود.بهتر است این عمل ماهی یک بار تکرار شود. در صورت وجود هرگونه پارگی یا خراشیدگی در فیلتر بهتر است تعویض گردد.

کثیف بودن کویل های کندانسور

به لوله های پیچ در پیچی که در پنل خارجی کولر گازی وجود دارد کویل های کندانسور می گویند. نوعی بدل حرارتی هستند که به کمک حالت کویل مانند خود با افزایش سطح مقطع ، گرمای مبرد را دریافت کرده و آن را وارد جریان هوای محیط می نماید و از پنل پشتی خارج می کند.چون این قسمت از کولر گازی در خارج از ساختمان است بیشتر در تماس با آلودگی و گرد و غبار است.

کثیف شدن کویل های کندانسور موجب می شود که مبرد توانایی جذب گرمای بیشتر را از کولر بگیرد.در نتیجه کولرگازی برای جبران آن به سختی باید کار کند تا دما را به دمای تنظیم شده ترموستات برساند. برای رفع این مشکل به راحتی میتوان با انجام سرویس های مرتب ماهانه یا فصلی از ایجاد این مشکل جلوگیری کرد. یا اقدام به رفع آن نمود.

کافی نبودن میزان گاز مبرد و یا مسدود بودن مسیر جریان آن

کم بودن یا زیاد بودن بیش از حد گاز مبرد کولر گازی نیز می تواند از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی شود.به راحتی می توان  با تماس با سرویسکار مجرب خدمات شارژ کولر گازی در محل دریافت کرد. علاوه بر این مورد در صورتی که جریان گاز مبرد کولر گازی مسدود شده باشد، کولر بلافاصله پس از روشن شدن خاموش خواهد شد. ضربه دیدن لوله های رابط از دلایل مسدود شدن مسیر حرکت گاز مبرد می باشد. وجود برفک قبل از اتصالات مویین از راه های تشخیص گرفتگی کولر گازی است.

مرکز مجاز نصب کولر گازی اسپلیت

 ایراد در کمپرسور کولر گازی

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می تواند در نتیجه ی وجود اشکال در کمپرسور باشد. معمولا هنگامی که پس از روشن کردن آن با یک استارت اولیه کولر خاموش شود یا برای اینکه کمپرسور راه بیفتد با قدرت زیاد کار می کند و این موضوع سبب پریدن فیوز دستگاه می شود متوجه اشکال درکمپرسور کولر گازی می شوید.

از طرف دیگر با توجه به اینکه ترموستات وظیفه ی خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی را بر عهده دارد. احتمال خرابی در ان ویا انتخاب دمای بالا ترموستات نیز میتواند دلیل بروز این مشکل باشد.

بیشتر مواقع گزارش ها درباره ی مشکلات کولر گازی مربوط به کولر گازی های قدیمی بوده. که نشان دهنده ی استهلاک دستگاه و اهمیت سرویس درست کولر گازی می باشد.

یخ زدگی و برفک زدن کولر گازی

کم بودن گاز خنک کننده از حد مجاز باعث کاهش دمای سیم پیچ داخل کولر می شود. در نتیجه رطوبت اتاق موجب منقبض شدن سیم پیچ و در نهایت یخ زدن آن می شود.برای رفع این مشکل بهتر است با تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید. تا با تعمیر و سرویس درست کولر گازی میزان گاز خنک کننده را به حد نرمال بر گرداند. تا برفک و یخ زدگی آن برطرف گردد.

خراب بودن اورلود کولر گازی

اورلود برای جلوگیری از آسیب دیدن یا سوختن احمالی دستگاه در وسایل الکتریکی و برقی به کار میرود.اورلود مسیر جریان اصلی کمپرسور را وقتی سیم پیچ بیش از اندازه داغ شده باشد قطع می کند.در نتیجه کمپرسور خاموش می شود.

نتیجه گیری

همانگونه که گفته شد عوامل زیادی می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی کولر گازی گردد. موارد دیگری نیز همچون معیوب بودن ترموستات یا خراب بودن رله استارت نیز میتواند باعث بروز این مشکل گردد. بهتر آن است که در صورت بروز همچین مشکلی حتما با تعمیر کار متخصص تماس برقرار کنید. همچنین به سادگی با انجام سرویس کولر گازی به صورت دوره ای و مرتب می توان از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری کرد. .و در هزینه های احتمالی ناشی از خرابی ها صرفه جویی نمود.

 

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] حالت نیاز است دستگاه بررسی شود و علت آن پیداشود. این مقاله را […]

  2. […] خاموش شدن ناگهانی کولر گازی گردد برای مطالعه ی بیشتر این مقاله را بخوانید.برای اطلاع از دلایل روشن نشدن کولر گازی این […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *