چگونه در زمستان و تابستان داکت اسپیلت را تنظیم کنیم؟

ابتدا قبل از آنکه درباره ی تنظیم داکت اسپیلت توضیح دهیم،بهتر است درباره ی ساختمان داکت اسپیلت آشناشویم.

داکت اسپیلت(اسپیلت کانالی) امروزه از رایج ترین سیستم های تهویه هوا در سراسر جهان به شمار می رود.این دستگاه نیز مانند کولر گازی از دوبخش داخلی (هواساز) و خارجی (کندانسور) که بیرون از سالن نصب می شود، تشکیل شده است. این دو بخش توسط لوله های مسی به هم اتصال پیدا می کنند.

استفاده از هوای برگشت راندمان کاری دستگاه را بالا می برد. از این رو این دستگاه مصرف انرژی کمتر و تهویه ی مناسب دارد. و اکسیژن لازم سالن در تابستان و زمستان جهت سلامت افراد را تامین می کند.سرمایش و گرمایش در این سیستم به وسیله هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد.

تفاوت سيستم داکت اسپیلت با سيستم ترکيبي اسپليت ديواري و رادياتور

یکی از تفاوت ها استفاده از یک هواساز مرکزی در پشت سقف کاذب به جای چندین پنل دیواری در یک واحد مسکونی یا اداری است. این هواساز مرکزی تهویه ی مورد نیازتمامی اتاق ها را توسط کانال ها تامین می کند.

سیستم گرمایش از آب گرم کویل که از پکیج یا موتورخانه تامین می شود استفده می کند و سیستم رادیاتور حذف می شود.همچنین 20 تا 30 درصد نیز در مصرف گاز صرفه جویی می شود.سرعت سرمایش نیز در مقایسه با رادیاتور بسیار بالاتر است.

جهت تماس با تعمییرگاه با شماره 09123459799 تماس حاصل کنید ویا درخواست خود را آنلاین ثبت کنید.

تنظیم داکت اسپیلت برای فصول گرم – سرمایش داکت اسپیلت

  • قبل از استفاده از سیستم تهویه ی هوا در هر مکانی لطفا از بسته بودن درهای خارجی و پنجره ها وپرده ها اطمینان حاصل کنید تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. این کار به افزایش بهره وری در انرژی نیز کمک می کند.
  • در اتاق هایی که نیاز به تهویه ندارند بسته شود.این کار مساحت تحت پوشش دستگاه را کاهش داده و سیستم سرمایش را بهتر انجام می دهد.
  • استفاده از دستگاه های اینونتردار مناسب می تواند در دستیابی به نتیجه ی بهتر کمک کند.
  • حالت COOL را روی ترموستات انتخاب کنید.(SNOWFLAKE) ممکن است این گزینه با علامت دانه برف و یا رنگ آبی نمایش داده شود.
  • دمای ترموستات را به دمای دلخواه انتخاب کنید (دمای مناسب برای اتاق بین 24 تا 26 پیشنهاد می شود)

تنظیم داکت اسپلیت برای زمستان | گرمایش داکت اسپلیت

در فصول سرد سال ، در حالت گرمایش سیستم بر روی HEATINH کار می کند.دستگاه شروع به گرمایش میکند تا زمانی که به دمای دلخواه تنظیم شده برسد. در این زمان هم HEATING  و FAN  هر دو کار خود را متوقف می کنند.

این زمانی که درجه حرارت در ترموستات شروع به شکست می کند ، ادامه پیده می کند. FAN نیز از سیکل کار خارج می شود تا از گردش دادن هوا جلوگیری شود ، هوایی که گرم نیست و ممکن است هوای سرد باعث ناراحتی شود.

در فصل زمستان که دما به زیر صفر نیز می رود.دستگاه ممکن است به یک چرخه ی یخ زدگی وارد شود. در مدت یخ زدگی دستگاه دقایقی متوقف می شود.این کار با چشمک زن روی پنل دیواری نشان داده می شود.برای حداقل کردن یخ زدگی  از این روش ها استفاده کنید:

  • دمای ترموستات را بین تا درجه سانتی گراد تنظیم کنید
  • با تنظیم روی دمای بیش از حد بالا دستگاه نمی تواند چرخه ی خود را به درستی طی کند.این باعث بالا رفتن احتمال تشکیل یخ روی کندانسور بیرون می شود.
  • بستن درب های اتاق های اضافی.این باعث  می شود ترموستات تحت تاثیر هوای سرد از اتاق های اضافی قرار نگیرد.
  • اجازه دهید سیستم کاملا چرخه یخ زدایی را انجام دهد و آن را خاموش نکنید.

گاهی ممکن است دستگاه قادر به یخ زدایی نباشد در این حالت نیاز است دستگاه بررسی شود و علت آن پیداشود. این مقاله را بخوانید.

جهت تماس با تعمییرگاه با شماره 09123459799 تماس حاصل کنید ویا درخواست خود را آنلاین ثبت کنید.

تنظیم درجه داکت اسپلیت

مورد آخری که به آن می پردازیم تنظیمات درجه داکت اسپلیت است که اهمیت فراوانی دارد.

نقطه تبدیل سیستم سرمایش ، به درجه حرارت هوای خارجی اطاق می شود که پایین تر از آن دیگر در هیچ یک از زون ها نیازی به آب سرد به منظور حذف گرما نیست.

نقطه تبدیل سیستم گرمایش به دمای هوای خارجی اطاق می شود که بالاتر از آن دیگر به آب گرم به منظور گرمایش اتاق نیازی نیست .

در صورت وقوع شرایط زیر در سالن نیاز به آب سرد برای سرمایش نیست:

حرارت انتقالی خارج شده از اتاق و سرمای ورودی به اتاق به وسیله داکت اسپیلت با گرمای داخلی و گرمای ناشی از تابش خورشید برابر باشد.

این محاسبات تقریبی است. چرا که متغییر های موجود با گذشت زمان لحظه به لحظه تغییر می کند.اگر بیشترین گرمای ناشی از تابش خورشید در نظر گرفته شود. کمترین دمای هوای خارج که در آن نیاز به سرمایش است بدست می آید. پیدا کردن دمای مناسب برای گرمایش نیز به همین ترتیب به دست می آید.

 

4 پاسخ

تعقیب

  1. […] کمک گرمایش کولر گازی سامسونگ می توانید از محیطی با دمای مطلوب در زمستان بهره مند شوید.دمای استاندارد و مطلوب معمولا بین بازه ی […]

  2. […] کمک گرمایش کولر گازی توشیبا می توانید از محیطی با دمای مطلوب در زمستان بهره مند شوید.دمای استاندارد و مطلوب معمولا بین بازه ی […]

  3. […] دستگاه می شود.در نتیجه مصرف انرژی نیز پایین می آید.سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت با حرکت هوا در بخش داخلی(هواساز)با مکش هوای داخلی سالن […]

  4. […] قرار دارد هوا را گرم می کند.دقت کنید که چرخه ی کاری در گرمایش و سرمایش مانند هم است.و موتور الکتریکی کمپرسور در طول سال با […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *