علت باد سرد کولر گازی در حالت گرمایش

برخی از دلایل باد سرد کولر گازی در حالت گرمایش به صورت زیر می تواند باشد:

عدم تولید باد گرم

اولین مورد این است که از تنظیم بودن دستگاه بر روی حالت گرمایش heat  اطمینان حاصل کنید این حالت با نماد خورشید در برخی ریموت ها و مدل ها نمایش داده می شود.

خراب شدن شیر چهار طرفه کولر گازی

یکی از عوامل باد سرد کولر گازی در حالت گرمایش بروز مشکل یا خرابی در این قطعه است.با بررسی در صورت نیاز تعمیر یا تعویض گردد.

نحوه جمع کردن گاز کولر گازی

شارژ بیش از حد مجاز کولر گازی

فشار گاز کولرگازی باید به صورت میانگین بین 300 تا 320 PSI باشد. در صورت بیشتر بودن آن اختلالاتی در گرمایش کولر گازی ایجاد می شود . و دستگاه در این صورت نمی تواند محیط را به خوبی گرم کند.

یخ زدن کندانسور کولر گازی

کندانسور یکی از قطعات بسیار مهم کولر گازی است. و یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل باد سرد کولر گازی در حالت گرمایش می تواند یخ زدگی کندانسور باشد. وجود مشکل در برد کولر یا سنسور آن باعث مختل شدن عملکرد ان می شود. فرمان شروع به کار گرمایش به کندانسور صادر نمی شود. و این می تواند باعث یخ زدن کندانسور شود. در نتیجه می تواند از تولید باد گرم جلوگیری کند.

 

وقتی دستگاه در حالت گرمایش کار می کند. ازپنل گرما داده و از دستگاه بیرونی سرما ساطع می کند.این دوره به مرور باعث یخ زدگی کندانسور(کویل های موجود در دستگاه بیرونی) می شود. در این حالت دیفراست به صورت اتوماتیک رخ داده مانع از گرمایش و کار کولر گازی می شود.

برای یخ زدایی لوله ها،کولر گازی به صورت خودکار این چرخه را وارونه انجام می دهد تا یخ ها آب شده. دمای محدوده ی کندانسور افزایش یابد. به این عملکرد دیفراست DEFROST گفته می شود. این عمل از روند های معمول دستگاه است . و دستگاه دوباره وارد مدار گرمایش می شود و دوباره باد گرم می دهد.

نکته ی قابل توجه آن است که یخ زدگی همیشگی کندانسور با عمل دیفراست تفاوت دارد.

تماس با تعمیرگاه:09123459799

 

وجود ایراد در فن داخلی کولر گازی

ممکن است گرم نکردن کولر گازی به دلیل خرابی در فن داخلی کولر گازی باشد.که حتی با وجود تولید هوای گرم فن هوا را به محیط تزریق نکند. پس این قطعه حتما باید بررسی گردد.در صورت وجود مشکل تعمیر یا تعویض گردد.

خرابی سنسور های کولر گازی

سنسور ها به همراه برد دستگاه از اهمیت بالایی درسیستم گرمایشی کولر گازی برخوردارند.بروز هرگونه مشکل در این قطعه  می تواند فورا منجر به گرم نکردن محیط توسط کولر گازی شود. با بررسی این قطعه در صورت وجود مشکل تعویض گردد.

خرابی برد کولر گازی

تمامی پیام ها و فرمان ها توسط برد به سایر قطعات ارسال می گردد. در صورتی که برد کولر گازی دچار مشکل باشد. مشکلاتی نظیر گرم نکردن و… می شود. با بررسی برد کولر گازی در صورت نیاز تعمیر یا تعویض گردد. این کار باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.

تماس با تعمیرگاه:09123459799

شارژ گاز کولر گازی

علاوه بر اینکه بیشتر بودن میزان گاز دستگاه می تواند عاملی بر کار نکردن درست آن باشد. کم بودن آن نیز می تواند عامل بروز این چنین مشکلات شود . توجه شود که در هر سرویس حتما میزان شارژ گاز دستگاه بررسی و تنظیم شود.

خرابی در کمپرسور کولر گازی

از کمپرسور می توان به عنوان اصلی ترین قسمت کولر گازی نام برد. در صورت بروز مشکل در کمپرسور کولر در هر دوحالت گرمایش و سرمایش دچار مشکل خواهد بود. و نمی تواند روند تولید سرما یا گرما را به خوبی پیاده نماید.

موتور کمپرسور یا موتور فن

موتور کمپرسور یا موتور فن در صورت نیم سوز شدن می توانند در کارکرد کولر اختلال ایجاد کرده یا منجر به خاموشی دستگاه شود.این مورد نیز یک از اصلی ترین موارد باد سرد کولر در حالت گرمایش است.و لازم است که حتما بررسی گشته تا در صورت معیوب بودن تعمیر یا تعویض گردد.

تماس با تعمیرگاه:09123459799

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] دارد. برای خواندن موارد  بیشتر با جزییات می توانید این مقاله را […]

  2. […] که دما به زیر صفر نیز می رود.دستگاه ممکن است به یک چرخه ی یخ زدگی وارد شود. در مدت یخ زدگی دستگاه دقایقی متوقف می شود.این […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *