راهنمای جامع فیلتر تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع برای از بین بردن آلاینده ها و همینطور برای داشتن کارایی مناسب به فیلترهای HAVC متکی است. بدون یک فیلتر تمیز و کارا، سیستم شما برای تولید و انتقال هوای گرم یا سرد باید تقلای بیشتری کند.  در این صورت ایجاد یک فضای راحت در محیط دشوارتر خواهد بود. علاوه بر این فیلتر HAVC شما بر روی کارایی دستگاه شما تاثثیر گذار است. به این معنی که در صورت عدم تعویض به موقع می‌تواند باعث افزایش میزان مبلغ قبض برق شما گردد. در این مقاله ما راهنمای جامع فیلتر تهویه مطبوع را برای شما بازگو می‌کنیم

اهمیت فیلتر HAVC

وقتی هوا از طریق مجاری سیستم گرمایش و سرمایش حرکت می کند ، غالباً حاوی ذرات کوچک گرد و غبار ، موی حیوانات خانگی ، گرده و خاک و سایر مواد حساسیت زا است, قبل از اینکه هوا  بتواند از مجاری به کوره حرکت کند ، هوا از طریق یک فیلتر عبور می‌کند ، که ورود این ذرات به یونیت را محدود می‌کند.

با این حال ، هنگامی که این فیلتر با ذرات و گرد و غبار مسدود شود، دیگر نمی تواند مواد آلرژی زا را به دام بیندازد. در نتیجه چندین مسئله ایجاد می‌شود. ممکن است کیفیت هوای داخلی شما کاهش یابد که اگر شما و خانوادتان از آلرژی رنج می‌برید، می‌تواند باعث تشدید علائم آلرژی شود. مسئله بالقوه دیگر کاهش کارایی است و زمانی که سیستم شما برای تولید و رکت هوا باید سخت تر تلاش کند، رخ می‌دهد.

دسته‌بندی‌ها و اندازه‌ها

فیلترهای HVAC در اندازه های مختلف وجود دارند ، بنابراین مهم است که از اندازه متناسب با دستگاه خود استفاده کنید. یک فیلتر خیلی کوچک ممکن است از جای خود خارج شود و یک فیلتر بزرگ در فضای موجود جای نمی گیرد.

حداقل بازده، نشان دهنده کارایی یک فیلتر HAVC و توانایی به دام انداختن ذرات کوچک است. درجه MERV بالاتر، در حذف آرلایه‌ها کارآمدتر است. بنابراین اگر کسی در خانه شما از آلرژی یا شرایط تنفسی رنج می‌برد، ممکن است این گزینه بهتری باشد.

تعویض فیلتر‌های دستکاه شما

فیلتر شما باید طبق برنامه پیشنهادی سازنده واحد تغییر کند. با این حال ، عوامل خاصی می‌توانند در تعداد دفعات تعویض آن تأثیر بگذارند. این عوامل شامل وجود حیوانات خانگی در خانه و نوع فیلتر مورد استفاده در سیستم شما می باشد. بیشتر فیلترها باید هر 30-60 روز تعویض شوند.

در اینجا ما راهنمای جامع فیلتر تهویه HAVC را بیان کردیم. اگر در خصوص فیلتر HAVC  خود و یا سایر کارهای مهم تعمیر و نگهداری سیتم تهویه مطبوع خود سوالاتی دارید، با سرویس‌کاران کولر گازی از طریق شماره  09123459799 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *