کندانسور خارجی

کولرهای گازی یا اسپیلت از دو قسمت تشکیل‌شده است. پانل داخلی در داخل ساختمان و کندانسور خارجی در فضای بیرون از منزل. گاهی نصب نامناسب، شکستگی و معیوب شدن قطعات و یا برخی از عوامل خارجی باعث می‌شود که این دستگاه صدایی بیشتر از صدای نرمال خود داشته باشد.

واحد خارجی سیستم تهویه مطبوع مرکزی شما کندانسور نامیده می‌شود. این واحد مبرد را فشرده و گرمای سیستم شما را از داخل خانه جذب می‌کند. شنیدن صدا از واحد کندانسور کولرگازی هنگام کار، طبیعی است. بااین‌حال، همه صداها بی‌خطر نیستند. اگر واحد کندانسور شما صداهای  غیرمعمولی تولید می‌کند، این ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل جدی باشد که باید توسط یک تکنسین مجاز HVAC برطرف شود.

چرا کندانسور خارجی کولرگازی صدا می‌دهد؟

  • سیستم تهویه هوا را در پانل قطع کننده اصلی یا جعبه‌فیوز خاموش‌کنید.
  • اگر در حین کار صدای جغجغه شنیدید، اتصال‌دهنده‌های موجود در قفس فلزی اطراف واحد کندانسور خود را بررسی کنی.
  • پیچ و مهره‌هایی را که قفس را در جای خود نگه می‌دارند، با استفاده از پیچ‌گوشتی یا آچار قابل تنظیم،  محکم کنید تا صدا را متوقف کنید
  • اگر با بستن پیچ و مهره صدای جغجغه آرام نمی‌شود، با یک تکنسین مجاز HVAC تماس بگیرید. پایه‌های موتور کمپرسور ممکن است خراب‌شده باشند که باعث می‌شود موتور به داخل بدنه ضربه بزند.
  • با استفاده از جارو، آوار و گردوخاک بالای قسمت دستگاه را جارو کنید. اگر در حین کار صدای لرزش یا  ضربات محرک را شنیدید، هر اشیایی را که به دو طرف یا پایه متمایل شده است حرکت دهید.
  • در صورت شنیدن صدای کلیک یا تیک‌تیک تیغه‌های فن را بررسی کنید. اگر تیغه‌ای خم‌شده باشد، می‌تواند باعث لرزش آن شود که می‌تواند این صداها را تولید کند. برای تعویض یا تعمیر تیغه با یک تکنسین تماس بگیرید.
  • اگر صدای وزوز را می‌شنوید به دنبال سیم‌کشی یا علائم سوختگی نزدیک اتصالات سیم باشید. اگر علائم سوختگی مشاهده کردید، سیستم را خاموش بگذارید و برای سرویس با یک تکنسین تماس بگیرید زیرا این موارد نشان‌دهنده یک مشکل برق یا خرابی موتور است. اگر واحد شما صدای غوغایی ایجاد می‌کند اما شروع به کار نمی‌کند، این نشان می‌دهد موتور کمپرسور توقیف‌شده است یا سیستم در ولتاژ مناسب کار نمی‌کند. همه این مشکلات باید توسط یک متخصص برطرف شود.
  • اگر واحد کندانسور صدای جیغ، هیس یا سوت بلند می‌دهد، بلافاصله با یک تکنسین مجاز HVAC تماس بگیرید. خش‌خش و صدای بلند یا سوت‌های بلند نشان‌دهنده نشت احتمالی مبرد است. گاز مبرد می‌تواند حتی در مقادیر کم نیز بسیار خطرناک باشد. متناوباً، یک‌صدای جیغ بسیار بلند ممکن است فشار داخلی بیش‌ازحد را نشان دهد که بسیار خطرناک است.

تعمیرات تخصصی کندانسور کولرگازی

در صورتی که کندانسور کولر گازی شما دچار اختلال شد. بهتر است با یک تعمیرکار متخصص تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان ایراد کولر گازی را پیدا و برطرف نماید. گاه تعمیرات توسط افراد غیر متخصص خسارات بیشتر و هزینه های بیشتری به همراه دارد. تعمیرکاران ما در سرویس کولر ، از مجرب ترین تعمیرکاران دوره دیده می باشند که خدماتی نظیر سرویس کولر گازی ، تعمیر کولر گازی و نصب کولر گازی و… را ارائه می دهند.برای تماس با تعمیرگاه با شماره ی 09123459799 تماس گرفته تا در سریعترین زمان تعمیرکاران ما در محل حاضر شوند. این مرکز در تمام روزهای هفته حتی تعطیلات آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *