آموزش نصب کولر گازی اسپلیت

 

اگر شما در زمینه ی لوله کشی کولر گازی و یا خدمات کولر گازی تجربه داشته باشید. به تنهایی و سهولت می توانید دستگاه کولر گازی اسپلیت را نصب کنید.البته هر کولر گازی اسپلیت با سایرین تفاوت هایی دارد. در این مقاله سعی در آورد یک دستورالعمل کلی برای نصب کولر گازی اسپلیت داشته ایم.

البته توجه کنید که اگر تجربه ای در زمینه ی لوله کشی کولر گازی و یا خدمات کولر گازی ندارید بهتر است از یک نصاب کولر گازی کمک بگیرید.نصب اشتباه علاوه بر بالا بردن احتمال خرابی دستگاه ، بازده آن را کاهش می دهد.

مراحل نصب کولر گازی اسپلیت:

اول نصب بخش داخلی کولر گازی اسپلیت

  1. بهترین مکان برای نصب ، دیوار داخلی واحد(مسکونی/ اداری) است.

جایی که:

  • دور از تابش مستقیم نور آفتاب باشد.
  • دور از محل های محتمل نشتی گاز ، نفت و متصاعد شده گاز گوگرد باشد.(به طور کلی دور از نشت مواد اشتعال زا)
  • فاصله ی حداقل 15 سانتی متر از طرفین (مخصوصا بال.ا) داشته باشد.
  • از سطح زمین بیش از دو متر فاصله داشته باشد.
  • فاصله ی حداقل 1 متری از آنتن ، برق یا خطوط اتصال تلوزیون ، رادیو ، سیستم های امنیتی و مخابره ای باشد. نویز های الکتریکی این وسایل و مانند این ها می تواند در کارکرد کولر گازی اسپلیت اختلال ایجاد نماید.
  • دیوار تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
  • در صورت نیاز فرم چوبی یا فلزی محافظ نیز نصب نمایید.

تلفن تماس با نمایندگی نصب کولر گازی اسپلیت:09123459799

  1. صفحه فلزی (Plate) را روی دیوار داخلی محکم کنید.

برای این کار ابتدا صفحه ی فلزی را مقابل دیوار کورد نظر نگه دارید. سپس برای نصب کولر گازی با کمک یک تراز از تراز بودن دوصفحه مطمئن شوید. در نقاط مناسب روی دیوار سوراخ هایی ایجاد نمایید.رول پلاک را در سوراخ قرار دهید و صفحه را روی دیوار پیچ کنید.

 

  1. در دیوار برای لوله کشی یک سوراخ ایجاد نمایید

برای ایجاد سوراخ به بیرون بر اساس بازکردن قلاب سوار شده ، بهترین نقطه را پیدا کنید.طول لوله و فاصله آن تا بخش خارجی را اندازه بگیرید. در سوراخ یک فلنج انعطاف پذیر قرار دهید.

  1. اتصالات الکتریکی را چک نمایید

پوشش جلوی پنل دستگاه را بر دارید.سیم های کابل را به پایانه های پیچ وصل نمایید. از تطابق آن ها با نمودار یونیت مطمئن شوید.

  1. لوله ها را به هم متصل کنید.

لوله کشی مسی را از واحد داخلی به سمت سوراخی که درون دیوار ایجاد نموده اید در هنگام نصب کولر گازی اسپلیت انجام دهید. برای اطمینان از کارکرد مناسب کولر گازی زاویه ی خمیدگی را کم و به حداقل برسانید. لوله PVC را 6 میلی مترر کوتاه تر از فاصله ی بین سطح داخلی و خارجی دیوار قطع کنید. در قسمت داخلی انتهای لوله PVC کلاه لوله را بگذارید. لوله را به سوراخ درون دیوار بفرستید.لوله های مسی کابل های قدرت و لوله تخلیه را با نوار الکتریکی ببندید. برای آزاد شدن جریان آب لوله ی تخلیه را در پایین قرار دهید. حال لوله را به بخش داخلی وصل کنید.اتصال را محکم نمایید.به پایین بخش داخلی لوله زهکشی آب را متصل کنید.لوله ها و کابل هارا در سوراخ دیوار قرار دهید.از مناسب بودن محل تخلیه ی آب درون لوله ی زهکشی مطمئن شوید.

  1. با با فشردن بخش جلوی صفحه ی نصب بخش داخلی را بر روی صفحه ی نصب ایمن نمایید.

 

پس از نصب بخش داخلی کولر گازی اسپلیت حال به سراغ چگونگی نصب بخش خارجی کولر گازی اسچلیت می پردازیم.

تلفن تماس با نمایندگی نصب کولر گازی اسپلیت:09123459799

دوم نصب بخش خارجی (کندانسور) کولر گازی اسپلیت

  1. بهترین مکان را برای نصب بخش خارجی کولر گازی اسپلیت انتخاب کنید.

بهترین مکان برای نصب کندانسور محلی دور از گرد و خاک ، گرما و تردد است.همچنین باید در اطراف کندانسور فاصله وجود داشته باشد به صورتی که هوا به خوبی گردش پیدا کند.

  1. محل نصب روی زمین باید حتما تراز باشد.

برای این کار می توان در صورت نیاز کف زمین را با بتن پوشاند تا از صاف بودن آن مطمئن شد. محل نصب کندانسور باید قدری از زمین بالا تر باشد تا کندانسور کولر گازی اسپلیت بالاتر از برف زمستانی قرار بگیرد.

برای کم کردن لرزش کندانسور می توان از پلاستیک استفاده نمود. توجه کنید که ممکن است وجود آنتن رادیو یا تلویزیون در اطراف کندانسور ممکن است بر روی کارکرد آن تاثیر بگذارد از این رو حداقل 3 متر باید بین کندانسور و آنتن ها فاصله باشد.

  1. سیم های برق را وصل کنید

پوشش دستگاه را بردارید. طبق نمودار سیمکشی واحد سیم ها به همان صورت متصل نمایید.این بسیار مهم است که دقیقا اتصالات به همان شکلی وصل شود که در دستورالعمل دستگاه داده شده است.

  1. مهره ی لوله ها را به لوله های متناظر در واحد بیرونی متصل نمایید

 

حال وقت آن است اتصالات بین دو بخش کولر گازی اسپلیت را برقرار نماییم و آن را راه اندازی نماییم.

تلفن تماس با نمایندگی نصب کولر گازی اسپلیت:09123459799

سوم نصب کولر گازی اسپلیت را کامل کنید.

  1. هوا و رطوبت را از چرخه کولر خارج کنید.

سرپوش دریچه های دوراهه ، سه راهه و شیر سرویس را بردارید. شلنگ وکیوم را به شیر سرویس متصل کنید. به کمک پمپ خلا به خلا 10 ملیمتر جیوه برسانید. سپس دستگیره فشار پایین را ببندید و سپس پمپ خلا را خاموش کنید. تمام اتصالات و دریچه ها را به منظور اطمینان از نداشتن هرگونه نشتی بررسی کنید.حال پمپ خلا را قطع نمایید و سرپوش ها را به جای خود بازگردانید.

  1. به کمک پوشش و نوار جداکننده اتصالات لوله را عایق بندی کنید.
  2. لوله ها را با بست به دیوار محکم کنید .
  3. سوراخ دیوار را با فوم پلی اورتان بپوشانید و عایق نمایید.

تلفن تماس با نمایندگی نصب کولرگازی اسپلیت:09123459799

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *