چرا سرویس کولر گازی مهم است؟

کولر گازی ها نیز مانند سایر وسایل الکتریکی عمر مفید مخصوص خود را دارند. که با نگهداری درست و مناسب می توان این عمر را افزایش داد و از خراب شدن دستگاه و از کار افتادن زود هنگام آن نیز جلوگیری نمود. سرویس کولر گازی یکی از راهکارهایی است که می توان به کمک آن از بروز مشکلات جدی برای دستگاه و کاهش راندمان و کارکرد کولر گازی جلوگیری نمود.

کولر گازی به مرور بر اثر کار کرد نیاز به تعویض و یا تمیز کردن قطعات دارد. حتی در صورتی که مدتی از دستگاه استفاده نشده باشد نیز نیاز است از سالم بودن لوله کشی و اتصالات ، تمیزی فیلترها ، سالم بودن فن ، شست و شوی پنل داخلی و کندانسور و…. اطمینان حاصل نمود. معمولا توصیه می شود حداقل دو بار در سال اقدام به سرویس کلی کولر گازی نمود.یکی پیش از راه اندازی سرمایش کولر گازی برای تابستان و دیگری برای کنار گذاشتن کولر گازی برای فصول سرد (البته اگر از گرمایش کولر گازی ستفاده نشود). البته اگر از گرمایش کولر گازی نیز استفاده می شود بهتر است پیش از تغییر حالت کولر گازی از سرمایش و گرمایش اقدام به سرویس کولر گازی شود. باید توجه داشته باشید که در شهر های دارای هوای آلوده نیاز است تعداد دفعات افزایش می یابد .زیرا الودگی هوا و در نتیجه ی آن آلوده شدن فیلتر هوا ، محیط کندانسور و نشست گرد و خاک بر روی فن های کندانسور و اپراتور می تواند کارکرد دستگاه را کاهش دهد.

سرویس کولر گازی

به مجموعه ی اقدامات که به جهت افزایش طول عمر محصول و افزایش کارکرد کولر گازی و کاهش مصرف انرژی انجام می شود سرویس کولر گازی می گویند.

یک سرویسکار کولر گازی اقدامات زیر را انجام می دهد:

  • شست و شوی کندانسور با دستگاه کارواش
  • شست و شوی پنل داخلی
  • شست و شو و یا تعویض فیلترها
  • تست تمام اجزای کولر گازی
  • بررسی میزان گاز کولر گازی
  • شارز گاز کولر گازی در صورت نیاز
  • بررسی سیستم کولر گازی برای اطمینان از نبود نشتی گاز

مشکلات سرویس کولر گازی

برخی مشکلات نیاز به بررسی و تعمیر فوری دارند. سرویسکار کولر گازی توانایی تعمیر کولر گازی را نیز دارد. از این رو در صورت مواجه شدن با هر یک از این مشکلات با سرویسکار کولر گازی تماس گرفته تا مشکل را برطرف سازد.

و… .

علت نیاز کولر گازی به سرویس و شست و شو

هرچند ممکن است شست و شوی کولر گازی کاری پیش پا افتاده و غیر مهم برای کولر گازی به نظر برسد. ام بسیار برای افزایش کارکرد کولر گازی مهم و ضروری است.کثیف بودن فیلتر های کولر گازی مانع از عبور درست و بهینه ی جریان هوا می شود. از این رو دستگاه برای سرمایش و گرمایش محیط نیاز به کا کرد طولانی تر است. و این هم کارایی دستگاه را پایین می آورد و هم باعث افزایش مصرف برق می گردد. افزایش فشار بر روی دستگاه تاثیرات منفی مخصوصا بر کمپرسور کولر گازی دارد.

همانطور که پیشتر گفتیم درصورتی که شهر محل زندگی شما دارای هوای آلوده و گرد و غبار و ذرات معلق در اغلب اوقات است نیاز به سرئیس بیش از پیش است.

برخی از فیلتر های کولر گازی ها قابل شست و شو نیستند که در صورت کثیف شدن و نیاز باید تعویض گردند.

توجه کنید که علاوه بر فیلتر ها بسیاری دیگر از قطعات مانند پره های فن، محیط کندانسور و … نیاز به شست و شو دارند.

نحوه ی سرویس کولر گازی

آموزش نحوه ی سرویس کولر گازی را می توانید در این مقاله بخوانید. توجه داشته باشید که برای سرویس کولر گازی خود از سرویسکار مجرب و دوره دیده استفاده نمایید تا آسیب جانبی به کولر گازی شما وارد نشود. همچنین به برند کولر گازی خود نیز توجه نمایید. سرویس کولر گازی خود را به مرکز مجاز که از برند کولر گازی شما پشتیبانی می کند بسپارید.

برخی از برند ها که مورد پوشش سایت ما هستند شامل موارد زیر است:

کولر گازی سامسونگ، کولر گازی ال جی ، کولر گازی اجنرال ، کولر گازی جنرال ، کولر گازی توشیبا ، کولر گازی مدیا ، کولر گازی گری ، کولر گازی زانتی ، کولر گازی بوش ، کولر گازی ایوولی و… .

البته این موارد همه ی برند های تحت پشتیبانی سرویسکاران دوره دیده ی ما نیست . بلکه تعمیرکاران و سرویسکاران ما تمامی برند های کولر گازی را پشتیبانی می کنند. به سادگی با سرچ نام برند کولر گازی خود می توانید اطلاعات مربوط به کولر گازی خود و تماس با مراکز در تهران و البرز را پیدا کنید.

جهت تماس با تعمیرگاه کولر گازی می توانید با 09123459799 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *