دلیل نیاز به تمیزکردن کویل تهویه

اگر تجهیزات تهویه مطبوع دارید که به آنها اعتماد می کنید، احتمالاً اهمیت تعمیر و نگهداری و تمیزکردن کویل تهویه به صورت به طور منظم را درک کرده اید. اما مشکل اینجاست که همه توافق نامه های نگهداری پیشگیرانه شامل تمیز کردن سیم پیچ نیستند. اگر فروشنده خدمات شما این روش را توصیه کرده است، ممکن است از خود بپرسید که چرا باید سیم پیچ AC را تمیز کنید.

در اینجا یک توضیح سریع و به دنبال اطلاعات بیشتر برای شما که جزئیات را می خواهید، آورده شده است.

به دلیل فاصله زیاد بین پره های سیم پیچ ، رطوبت سطح ناشی از فرآیند خنک کننده و مقدار هوایی که بر روی آنها جریان دارد، خاک ، گرد و غبار ، زباله و سایر آلاینده ها می توانند روی سطوح کویل جمع شوند.

با گذشت زمان، این تجمع توانایی سیستم را برای انتقال گرما به داخل و خارج از خانه کاهش می دهد، بنابراین توانایی سیستم شما را برای خنک کننده تابستانی کاهش می دهد. در موارد شدیدتر ، سیم پیچ های کثیف همچنین می توانند مانع یا مسدود شوند که برای کل فرایند بسیار مهم است. این امر می تواند به دلیل از دست دادن راندمان انرژی منجر به داشتن خانه کمتر راحت و افزایش قبوض آب و برق شود.

بدتر از آن، کویل های کثیف باعث می شوند سیستم سخت تر از آنچه که پیش بینی شده کار می کند و می تواند عمر سیستم را کوتاه تر کرده و هزینه های تعمیر بالقوه بالایی را به دنبال داشته باشد. به طور خلاصه ، هرچه سیم پیچ تهویه مطبوع تمیزتر باشد ، سیستم کارآمدتر عمل می کند.

کویل های کثیف می توانند منجر به موارد زیر شوند:

افزایش دمای کار. تجمع بیش از حد خاک و زباله می تواند باعث ایجاد تنش بی مورد بر روی سیستم شود ، و باعث می شود فن ها و کمپرسورها بیشتر کار کنند و در دمای بالا کار کنند.

کاهش راحتی. سیستم تهویه مطبوع شما به حذف رطوبت ناخواسته و ناراحت کننده از خانه به عنوان بخشی طبیعی از فرایند خنک کننده کمک می کند. کویل های کثیف می توانند اثر کلی سیستم را کاهش داده و باعث ایجاد رطوبت بیشتر در داخل و راحتی کلی کمتر شوند.

کاهش راندمان سرمایش تجمع انباشته شده در سطح سیم پیچ ها آنها را مجبور می کند تا برای جذب یا آزاد کردن گرما بیشتر کار کنند و در نتیجه عملکرد کمتری داشته باشند.

افزایش هزینه های سرمایش عملکرد کمتر کارآمد به معنی هزینه های عملیاتی بیشتر است. کویل های کثیف به معنای صرف پول بیشتر برای خنک نگه داشتن فضای شما است.

افزایش ساییدگی سیستم یک سیم پیچ اواپراتور مسدود شده اغلب باعث می شود که کمپرسور با افزایش دمای بالا کار کند و بر کل سیستم فشار وارد کند. از آنجا که کمپرسور یکی از پر هزینه ترین اقلام جایگزین در سیستم تهویه مطبوع است ، محافظت از کمپرسور می تواند به شما در جلوگیری از قبض های گران قیمت تعمیر کمک کند.

تعمیر یا تعویض سیستم. خرابی سیستم ناشی از اجزای تحت فشار زیاد می تواند منجر به سرویس ، جایگزینی اجزای سیستم و در موارد شدیدتر ، جایگزینی کل سیستم شود.

 

جهت دریافت خدمات سرویس کولر گازی می توانید با سرویسکاران تماس حاصل نموده و از سایت مرکز مجاز تعمیر کولرگازی بازدید نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *