تعمیر کولر گازی

نگهداری کولر گازی در زمستان

با نزدیک شدن به فصل سرما ، سیستم سرمایش جای خود را به سیستم های گرمایشی می دهد. برخی ترجیح می دهند از سیستم گرمایش کولر گازی خود استفاده کنند. راهنمای راه اندازی گرمایش کولر گازی را می توانید در این مقاله بخوانید. برخی نیز ترجیح می دهند از سیستم های جایگزینی مانند رادیاتور و پکیج  و… برای گرمایش استفاده کنند. در این صورت نیاز است به نکاتی در مورد مراقبت از کولر گازی در زمستان را در نظر بگیرید. در این مطلب می خواهیم به نکات مهم در نگهداری از کولر گازی در زمستان اشاره کنیم.

نحوه ی نگهداری کولر گازی در زمستان

با کنار گذاشتن کولر گازی برای فصول سرد سال ، به این معناست که نیمی از سال را از این دستگاه استفاده نخواهیم کرد.از این رو باید اقداماتی انجام شود تا در این مدت کولر آسیبی نبیند. تا در فصل گرم سال مجددا قابل استفاده باشد. سرویس کولر گازی بهترین کار برای مطمئن شدن از سالم ماندن کولر گازی در فصول سرد سال است. یعنی فصولی که از کولر استفاده نمی کنیم.

این دوره از سرویس کولر گازی شامل موارد زیر است:

تمیز کردن پره های فن

پره های فن ، قطعاتی هستند که بیشترین تماس را با هوای آزاد دارند. از این رو بیشتر نیز در معرض آلودگی قرار دارند.در نتیجه بهتر است قبل از جمع کردن آن برای نگهداری کولر گازی در زمستان پره های فن را تمیز شوند.

تمیز کردن فیلتر ها

فیلتر های کولر گازی بسیار مهم هستند. کثیف ماندن این قطعه عملکرد کولر گازی را ضعیف می کند.در فصول گرم سال ماهانه باید این فیلترها شست و شو شوند. اما در فصول سرد سال تنها باید قبل از جمع کردن دستگاه برای اخرین بار تمیز گردد. همانطور که می دانید در اینجا منظور ازجمع کردن کولر گازی، به معنای باز کردن پنل ها نیست. بلکه در معنای اصطلاحی آن به منای استفاده نکردن از آن برای مدتی به کار رفته است.

تمیز کردن کویل ها

کویل ها از جنس آلومینیوم هستند. این قطعه در پنل خارجی یا همان کندانسور قرار گرفته.به دلیل ظرافت این قطعه کوچکترین فشار یا ضربه باعث آسیبدیدگی کویل ها می گردد.تمیز کردن این قطعه باعث می شود این قطعه در هنگام استفاده ی مجدد در فصل گرما تابستان عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

بررسی کانال ها و دریچه های مسدود شده

بهتر است بعد از تابستان که دیگر نیازی به استفاده از کولر گازی ندارید ، دریچه ها و کانال ها بررسی گردد.حتما از مسدود نبودن آن اطمینان حاصل کنید. جمع شدن آب در کولر و ریزش آب از پنل داخلی ، از نتایج مسدود بودن لوله هاست. این اتفاق باعث آسیب رسیدن به سایر قطعات نیز می گردد. چرا که باعث می شود 6 ماه تمام که شما از کولر استفاده نمی کنید آب جمع شده درون دستگاه قرار بگیرد. بنابر این ضروریست برای مراقبت از کولر گازی در زمستان حتما دریچه ها، کانال ها، و لوله ها به تمامی بررسی شود. و هرگونه انسداد و گرفتگی برطرف گردد.

درزگیری فضای بین کولر گازی و پنجره

اگر مدل کولر گازی شما پنجره ای است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که درز بین کولر و پنجره به درستی گرفته شده باشد.و در صورت از بین رفتن درزگیری و وجود فضا ی خالی آن را با اسفنج و درزگیر بپوشانید.

بستن کولر

آخرین مرحله بستن و پوشاندن پنل داخلی وخارجی کولر گازی است. توجه داشته باشید باید به گونه ای پوشانده شوند که هیچ رطوبت یا هوای اضافی به قطعات داخلی کولر وارد نشود.از این رو بهتر است با پلاستیک های ضخیم و یا پارچه های برزنتی ضد آب استفاده کنید. به خوبی تمام سطح کندانسور را بپوشانید تا رطوبت باران و برف به درون آن نفوذ نکند. همچنین پنل داخلی را برای جلوگیری از ورود آلودگی هایی مانند گرد و غبار و چربی و… به درون آن و کثیف کردن فیلتر ها و… ، به خوبی بپوشانید.

برای انجام سرویس کولر گازی می توانید با سرویسکاران ما در تهران و البرز تماس بگیرید.

شماره تماس:09123459799

فرم تماس با تعمیرگاه

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] تنفس اصطلاحا داشته باشد.کشیدن کاور روی کولرگازی و داکت اسپلیت گری در زمستان از ورود برف، باران ،برگ و حشرات به درون پنل خارجی […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *