نصب کولر گازی در تهران

بررسی سالم یا معیوب بودن کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی از مهم ترین قطعات یک کولر گازی است. می توان از این قطعه حتی به عنوان قلب یک کولر گازی نام برد. بدیهی است که وجود هرگونه مشکل در این قطعه باعث کار کرد نادرست یا کار نکردن کولر گازی می گردد. از این رو باید در صوت وجود مشکل هر چه سریع تر به رفع مشکل اقدام نمود. برای آگاهی از وجود مشکل در کمپرسور سه روش برای تست این قطعه وجود.

کمپرسور کولر گازی

دستگاه های سرمایشی اکثرا دارای بخشی به نام کمپرسور هستند. کمپرسور در راه انداختن وسیله اهمیت بالایی دارد. به صورتی که می توان گفت در صورت نبود آن نمی شود از دستگاه سرمایشی استفاده نمود. مطلب فوق در مورد وسایل تهویه هوا نیز درست است. کولر های گازی نیز در صورت نبود این قطعه نمی توانند به درستی کار کنند.

درصورت بروز مشکل در کمپرسور از آنجایی که تعمیر این قطعه در بسیاری از موارد غیر ممکن است ، باید این قطعه تعویض گردد.از این رو برای جلوگیری از هزینه های اضافه نیاز است ابتدا از خرابی این قطعه اطمینان حاصل کرد. برای این کار بهتر است از تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. در مواردی مشاهده شده که به دلیل کم تجربه بودن تعمیرکاران افراد به اشتباه هزینه های بالایی صرف تعویض کمپرسور نموده اند. توجه به این نکته ضروری است که زمان تعویض و تست این وسیله به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. بسیاری از مواقع تست به موقع این قطعه پیش از آن که کمپرسور نیاز به تعویض پیدا کند مشکل ایجاد شده شناسایی گردد. تا بتوان هزینه ها را کاهش داد.

زمان تست کمپرسور کولرگازی

حال به بررسی روش های تست کمپرسور می پردازیم. پریدن فیوز در زمان روشن کردن کولر گازی می تواند مربوط به کمپرسور و مشکلات ایجاد شده در آن باشد. روشن نشدن کمپرسور کولر گازی در زمانی که فن بیرون بدون مشکل روشن شده است. ایجاد نکردن سرمای کافی توسط کولر گازی نیز از دیگر مواردی است که احتمال خرابی کمپرسور را بالا می برد.توجه شود در مورد اخر حتما از کافی بودن گاز مبرد و  استاندارد بودن محل نصب کولر گازی اطمینان حاصل شود.

اقدامات قبل از تست کمپرسور کولرگازی

همان طور که پیش از این نیز گفته شد.در صورت روشن نشدن کولر گازی یا نداشتن کار کرد مناسب باید به بررسی کمپرسور پرداخت. بهتر است پیش از آن به بررسی چند نکته پرداخت.

در مسیر کمپرسور کولر گازی قطعات مختلفی وجود دارد. ممکن است مشکل به وجود آمده از آن ها باشد. از این رو بهتر است ابتدا از کارکرد درست آن ها اطمینان حاصل گردد.

مورد دیگری که باید حتما بررسی شود ان است که از رسیدن برق به ترمینال کندانسور اطمینان حاصل گردد. سپس در صورت عدم ایراد در مسیر به سراغ کنتاکتور رفته و دستی عملکرد آن بررسی گردد. در مرحله ی بعد باید به سراغ خازن ها رفته و آن ها را بررسی نمود.پس از بررسی تمامی مواد گفته شده حال می توان به سراغ بررسی کمپرسور رفته و آن را تست نمود.

 

توجه شود موارد مختلفی می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی کولر گازی گردد برای مطالعه ی بیشتر این مقاله را بخوانید.برای اطلاع از دلایل روشن نشدن کولر گازی این مطلب را بخوانید

راه های تست کمپرسور کولرگازی

در صورت  مواجه شدن با سه مشکل که گفته شده در کولر گازی خود بایستی به تست کمپرسور کولر گازی خود اقدام نمایید. سه روش برای تست کمپرسور وجود دارد:

اولین روش بررسی  سیم پیچ می باشد. روش دوم تست صدا است. و روش سوم تست نحوه ی کار کرد و فشار کمپرسور کولر گازی است.

به وسیله ی این سه روش می توان کمپرسور کولر گازی خود را ارزیابی نمود.

 

جهت تماس با تعمیرکار متخصص می توان با شماره 09123459799 تماس گرفت ویا به صورت آنلاین فرم تماس با تعمیرگاه را پر نمود.

تست کمپرسور کولرگازی در روش تست سیم پیچ

این روش دارای سه مرحله است. بررسی تمامی این سه مرحله به صورت کامل و دقیق باید انجام شود.

  • مرحله ی اول : روغنی نبودن سوکت های کمپرسور کولر گازی مهم است. در این مرحله با باز نگه داشتن درب کمپرسور شروع کنید .برقراری ترمینال و سوکت وقتی شدنی است که سوکت ها روغنی نباشند. اگردر این مرحله مشکلی وجود نداشت به سراغ مرحله ی بعدی بروید.
  • مرحله ی دوم:با استفاده از اهم متر به بررسی صدای بوق بپردازید. در این مرحله باید اهم متر ار بر روی قسمت بوق یا اهم قرار دهید.اگر سیم پیچ سالم باشد با صدای بوق مواجه خواهید شد.این امر کار کرد مناسب کولر گازی و کمپرسور آن را نشان می دهد. در صورتی که با صدای بوق مواجه نشدید بایستی به ارزیابی اورلود کمپرسور اقدام نمایید.
  • مرحله ی سوم: با استفاده از اهم متر به بررسی عدم اتصال کانکتورهای کمپرسور به بدنه اقدام نمایید. این مرحله به این صورت است که نباید هیچ گونه بوقی شنیده شود.توجه شود که در این مرحله عدم وجود رنگ و کثیفی بر روی بدنه ی کمپرسور کولر گازی قبل از تست سیم پیچ ضروری است.

نکاتی در رابطه با تست کمپرسور کولرگازی در روش تست صدا

این روش زمانی کارساز خواهد بود که هیچ گونه اتصالی بین بدنه و کمپرسور کولر گازی وجود نداشته باشد. در غیر این صورت می توان به صورت قطعی گفت که کمپرسور سوخته و دیگر نمی توان روش های دیگر را روی آن تست کرد.

اما اگر با چنین مشکلی مواجه نشدید از این روش می توانید سالم یا معیوب بودن کمپرسور کولر گازی ود را مورد بررسی قرار دهید. از طریق تست صدا می توان نحوه ی عماکرد روتور و سیم پیچ کولر گازی را بررسی کرد .

در این روش باید پیش از اقدام به روشن نمودن کمپسور از طریق برق مستقیم یا راه اندازی کولر به جدا کردن سوکت کابل استارت از ترمینال کمپرسور کولر گازی پرداخت. سپس کمپرسور را روشن نمایید.اگر متوجه هیچ گونه عملکردی از کمپرسور نشدید،احتمال سوختگی کمپرسور می رود. در این صورت کمپرسور نیاز به تعویض خواهد داشت.

در صورتی که این وسیله روشن گردد اما صدای غیر طبیعی و عملکرد نامناسب داشته باشد نیز احتمال خرابی می رود. در واقع نشان دهنده ی خرابی روتور است که در این صورت نیز باید کمپرسور تعویض گردد.

تست کمپرسور کولرگازی از طریق تست فشار

پس از انجام دو تست بالا و زمانی که در عملکرد کمپرسور مشکلی وجود نداشته باشد معمولا سراغ این تست می آیند. این روش زمانی انجام می شود که کولر سرمای کافی تولید نمی کند.این دلیلی بر افتادن فشار کمپرسور است.قبل از انجام این تست به بررسی لوله ی مویی و شیر برقی کولر بپردازید. و از عدم کیپ شدن و گیر کردن آن ها اطمینان حاصل کنید.

این روش از دو طریق انجام می پذیرد.توصیه می شود که سیستم خود را از گاز قبل از طی کردن این روش خالی کنید.دو روش مورد استفاده در این تست روش های گیج مانوفیلد و دستی است.

تنوع کمپرسور ها باعث کاهش محبوبیت و استفاده از روش گیج مانوفیلد است.در روش دستی پس از روشن کردن کمپرسور دست را باید در مقابل لوله ی دهش آن قرار داد.در صورت سالم بودن کمپرسور دستان شما پس از 5 ثانیه با فشار خارج شده و پس زده می شود.ام در صورتی که پس از چند ثانیه هیچ فشاری به دستان شما نیاید نشان دهنده ی وجود مشکل در کمپرسور کولر شماست . در نتیجه باید کمپرسور تعویض گردد.

برای اطلاع از علت داغ شدن کمپرسور می توانید این مطلب را بخوانید.

برای تماس با تعمیرکار مجرب با شماره ی 09123459799 تماس حاصل نمایید ویا فرم تماس با تعمیرگاه را آنلاین پر کنید.

3 پاسخ

تعقیب

  1. […] کمپرسور کولر گازی آنقدر زیاد است که به آن قلب کولر گازی می گویند. از جمله […]

  2. […] هرچه زودتر به رفع عیب سیستم بپردازید. برای آشنایی با بررسی سالم یا معیوب بودن کمپرسور می توانید این مقاله را […]

  3. […] از خرابی مکرر خازن کولر گازی،نصب خازن مرغوب برای کمپرسور میباشد که این امر باعث افزایش طول عمر کمپرسور کولر […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *