تعمیر و نگهداری کولر گازی پرتابل و قابل حمل

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل ، نوعی سیستم تهویه ی هوای مطبوع است که قابلیت جابه جایی دارد. کولرگازی پرتابل بر خلاف اسپلیت ها از یک بخش تشکیل شده است. کولرگازی پرتابل نیازی به نصب دائمی ندارد. اما برای خروج هوای گرم نیازمند یک پنجره است.در بسیاری از مدل های این نوع کولر گازی ویژگی کاهش رطوبت نیز وجود دارد.

تهویه

همان طور که در بالا گفته شد. این کولر ها نیازی به نصب دائمی ندارند.اما هوای متراکم شده باید به وسیله ی شلنگ و اگزوز خروجی هوای گرم به یک دریچه ی اسلاید در فضای مناسب پنجره نصب شده باشد. در صورتی که لوله خرطومی امکان خروج از طریق پنجریه را ندارد. باید از محل لوله بخاری یا سقف کاذب خارج شود.

تخلیه ی آب

کولر گازی پرتابل در هنگام خنک کردن رطوبت محیط را می کاهد. اکثر این آب برای خنک کردن کمپرسور داخلی کولر گازی پرتابل استفاده می شود. این کار باعث بالاتر رفتن کارایی دستگاه می شود.درصورتی که شما در منطقه مرطوب زندگی می کنید ، این آب جمع آوری شده زیاد خواهد بود.  در هر حال این آب باید خارج شود. کولر گازی های پرتابل یا قابل حمل از روش های مختلفی برای این کار استفاده می کنند.

کولر گازی پرتابل این آب را در سطل هایی جمع می کنند که نیاز به تخلیه دارند. سیستم های تهویه هوای مطبوع پیشرفته تر توانایی تبخیر این آب ها و خارج کردن آنها از لوله ی خرطومی را دارند.

تمیز کردن فیلترها

معمولا در کولرگازی پرتابل یا قابل حمل نوع فیلتر برای از بین بردن ذرات معلق موجود در هواست. برخی از دستگاه های پیشرفته تر دارای تصفیه کننده ی هوا با فیلترهای کربن و یونیزاسیون هستند.فیلتر کولر گازی را به صورت مرتب تمیز کنید. چرا که تمیز نگه داشتن فیلتر کولر گازی علاوه بر کاهش ذرات معلق موجود در هوا باعث کارکرد مناسب کولر گازی .و افت نکردن بازده کولر گازی می شود.

فیلتر کولر گازی دو حالت قابل شستشو و غیر قابل شست و شو دارد. در صورتی که فیلتر کولر شما قاب شست و شو است آن را در آب گرم با شوینده ملایم فروببرید و بشویید.

تمیز کردن سطح بیرونی

یک کولر گازی پرتابل باعث گردش بیشتر هوا در محیط می شود.از این رو سطح کولر گازی به مرور کثیف می شود. پس هر چند هفته یکبار باید تمیز گردد. هنگامی که کولر گازی شما خاموش است با یک پارچه ی نمناک بدون مواد شوینده یا شیمیایی سطح کولر گازی را تمیز نمایید. توجه کنید که بهتر است کولر گازی از تابش مستقیم نور خورشید دور باشد.نور خورشید می تواند باعث تغییر در رنگ سطح دستگاه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *