راه اندازی گرمایش کولر گازی

نحوه ی راه اندازی گرمایش کولر گازی چگونه است؟

برای اینکه اقدام به راه اندازی گرمایش کولر گازی خود در فصل سرما (پاییز و زمستان) نمایید ، ابتدا کولر را خاموش نمایید. سپس به ریموت کولر گازی خود را روی حالت گرمایش تنظیم نمایید. دقت کنید که در این مدت ریموت کنترل کولر گازی از کولر دور باشد . به صورتی که ارتباطی با دستگاه نداشته باشد.برای این کار می توان با دست یا پوششی چشمی ریموت کنترل کولر خود را مسدود کنید.

در قسمت منو حالت های مختلف کولر گازی نمایش داده شده است. این حالت ها عموما با نماد های خورشید قطره برف ، فن و نیم رخ است. از بین حالت های فوق خورشید نماد گرمایش کولر گازی است.از این رو ریموت را روی آن تنظیم نمایید . اگر ریموت کولر گازی شما از نمادهای مصور استفاده نمی کند گزینه ای به نام Heat بیانگر گرمایش کولر گازی است.حال کولر گازی را مجددا روشن نمایید . به این ترتیب شما کولر گازی خود را بر روی حالت گرمایش تنظیم کردید.

در صورتی که با این کار گرمایش کولر گازی شما فعال نشد. پنل داخلی کولر گازی و کندانسور آن را شست و شو دهید . و از تمیز بودن فیلتر های آن اطمینان حاصل کنید.انجام این کار تاثیر مثبتی بر راه اندازی و عملکرد گرمایش کولر گازی دارد.

نحوه ی عملکرد دستگاه کولر گازی در حالت گرمایش چگونه است؟

گاز درون دستگاه در طی فرایند گرمایش در کندانسور به وسیله ی کمپرسور گرم می شود و به پنل داخلی فرستاده می شود. این گاز در محیط اپراتور گرمای خود را از دست داده و خنک می شود و دوباره به کندانسور باز می گردد. گرمای از دست داده شده ی گاز به هوای محیط اپراتور منتقل می شود و به وسیله ی فن این هوای گرم به محیط اتاق دمیده می شود.

در چه زمانی کولر گازی محیط را گرم نمی کند؟

این مشکل ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • کم طرفیت بودن کولر گازی در مقایسه ی متراژ خانه
  • کم بودن گاز کولر گازی
  • اشکال فنی در سیکل گرمایش کولر گازی

با انجام درست مراحلی که پیشتر در راه اندازی گرمایش کولر گازی گفتیم حدود 5 دقیقه طول خواهد کشید تا کولر گازی شروع به تغییرات نماید.در حالتی که دیفراست رخ می دهد امکان دارد زمانی در حدود پانزده دقیقه نیز طول بکشد تا کولر گازی عمل گرمایش را انجام دهد. از این رو هر وقفه ی در گرمایش کولر گازی را به عنوان ایراد تلقی نکنید.

در صورتی که وقفه بیش از زمان های گفته شده بود و منشا دلایل بالا نبود فورا با یک تعمیر کار کولر گازی تماس بگیرید . و تا زمان رسیدن او دستگاه را خاموش نمایید.

میزان مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایشش چقدر است؟

در هر دو حالت سرمایش و گرمایش عملکرد کولر تا حدی مشابه هم است. از این ر ودر این حالت نیز مانند سرمایش میزان مصرف برق به اختلاف دمای محیط و دمای تنظیم شده برای کولر گازی وابسته است. هنگامی که این اختلاف زیاد باشد برای رساندن دمای محیط به دمای تنظیم شده مدت زمان بیشتری نیاز است . علاوه بر آن دستگاه نیز باید با تمام توان خود کار کند تا بتواند گرمایش مورد نیاز را تامین نماید. از این ر وباعث افزایش مصرف برق می شود.

چه زمانی بهتر است برای راه اندازی گرمایش کولر گای اقدام نماییم؟

پیش از راه اندازی گرمایش کولر گازی خود بهتر است برای افزایش بازده کولر گازی ابتدا آن را سرویس کنید. برای اینکار به موارد زیر بپردازید:

  • فیلتر های پنل داخلی
  • فن پنل خارجی
  • فن پنل داخلی
  • رفع عیب کندانسور
  • رفع عیب کمپرسور
  • رفع عیب اپراتور
  • بررسی عدم وجود نشتی در لوله های مسی
  • سرویس کندانسور و کمپرسور
  • سرویس اپراتور

و … .

برای جلوگیری از ورود آسیب به قطعات (مخصوصا پره های ظریف فن) بهتر است درصورتی که تجربه ی مشابهی نداشته اید. سرویس کولر گازی را به به سرویسکار مجرب بسپارید.

شماره تماس با تعمیرگاه:09123459799

فرم آنلاین: تماس با تعمیرگاه

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *