تعمیر کولر گازی در منطقه 20 تهران

مشکلات کولر گازی

کولر گازی نیز مانند هر وسیله ی دیگری بر اثر بعضی موارد مانند استفاده  نامناسب ، نگهداری نامناسب و… دچار مشکل می شود. برای اینکه بتوانیم مشکلات کولر گازی را حل کنیم. ابتدا باید با موارد و مشکلات کولر گازی آشنا شویم. پس از آن علت اصلی را بیابیم . و مشکل کولر گازی را برطرف نماییم. در ادامه ی این مطلب به ده مورد از مشکلات رایج کولر گازی می پردازیم.

  1. کاهش سرمادهی کولر گازی

کاهش میزان سرمادهی کولر گازی به دلیل وجود مشکل در چرخه ی خنک کننده ی کولر گازی است. اغلب به علت نشت گاز و کاهش گاز خنک کننده این مشکل به وجود می آید. برای حل این مشکل کافیست به سادگی پس از رفع نشتی اقدام به شارژ مجدد گاز کولر گازی نمایید.

  1. کثیف شدن فیلتر هوای کولر گازی

از قطعات مصرفی کولر گازی فیلترهوا را می توان نام برد. این قطعه مخصوصا در مناطقی که آلودگی هوا در آنجا زیاد است مثل تهران و کرج زودتر کثیف می شوند.کثیف بودن فیلتر بازده کولر گازی را کاهش می دهد و باعث افزایش فشار بر روی کمپرسور کولر گازی می شود.در برخی مدل ها این قطعه قابل شست و شو است. بنابر این کافیست این قطعه را مرتب بشویید و از فیلتر هوا استفاده نمایید. در صورتی که فیلتر هوا کولر گازی شما قابل شست و شو نیست یا پاره شده می توانید آن را تعویض نمایید.

  1. خرابی برد الکتریکی کولر گازی

برد مرکز فرمان کولر گازی است. از این ر وهر گونه آسیب به این قطعه باعث خطا و مشکل در برنامه ریزی وعملکرد کولر گازی می شود. تعمیرات برد از کارهای تخصصی محسوب می شود. از این رو باید توسط تعمیر کار با تجربه انجام شود.

  1. خرابی فن بیرونی کولر گازی

در حالت سرمایش فن بیرونی هوای گرم را به بیرون انتقال می دهد. هرگونه مشکل در فن کولر گازی به معنای مشکل در چرخه ی سرمایش محسوب می شود. از این رو کمپرسور کولر گازی دائم کار می کند.و این باعث داغ شدن کمپرسور و کاهش بازده و بالا رفتن احتمال خرابی در این قطعه می شود.بنابر این درصورت کار نکردن کولر گازی حتما به رفع این مشکل اقدام نمایید.

  1. روشن و خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

یکی از دلایل مشکل قطع و وصل شدن کولر گازی مربوط به وجود سیمکشی فرسوده یا معیوب است. کولر گازی سالم به طور عادی خود به خود در حالت روشن ،خاموش نمی شود. در صروت وقوع این پدیده باید سیم کشی و اتصالات برق را بررسی نمایید.

  1. سرریز شدن آب از کولر گازی

کولر گازی با گرفتن رطوبت هوا و خروج آن از طریق لوله ها به بیرون از ساختمان، رطوبت هوا را کاهش می دهد.اگر آب از پنل داخلی سرریز شده است. می تواند به دلیل مسدود شدن لوله های خروجی باشد. برای حل این مشکل باید انسداد این لوله ها را برطرف نمود.

  1. برفک بر روی لوله ها

یخ زدن کولر گازی (لوله ها یا سایر بخش ها) در حالت عادی اتفاق نمی افتد. دو مورد از دلایل رایج این مشکل به صورت زیر است:

  • کاهش میزان شارژ گاز کولر گازی
  • کثیف بودن فیلترها

پس از رفع مشکل کمی طول می کشد تا یخ ها آب شوند. بعد از آب شدن یخ ها کولر گازی را مجدد روشن نمایید.

  1. لرزش و صدای غیر عادی کولر گازی

برخی از صدا های کولر گازی عادی است و گویای کارکرد مناسب و معمول کولر گازی است. اما هرگونه صدای ناهنجار و بلند و غیر عادی باید بررسی شود. اغلب این مشکل به دلیل تراز نبودن کولر گازی اتفاق می افتد. برای آشنایی بیشتر “دلایل صدای کولر گازی ” را بخوانید.

  1. مشکل در فن پنل داخلی کولر گازی

یکی از دلایل کار نکردن فن داخلی کثیف بودن فیلتر هوا است. اغلب با تمیز کردن فیلتر هوا این مشکل نیز برطرف می شود.اما در صورتی که این مشکل از کثیفی فیلتر هوا نبود، لوله های مبرد و کویل را بررسی نمایید.احتمال یخ زدن کویل و لوله ها وجود دارد از این رو کمی صبر کنید تا یخ  آب شود. سپس فن احتمالا شروع به کار کند. درصورتی که باز هم مشکل برطف نشد. احتمالا رله یا موتور فن مشکل پیدا کرده است.

  1. روشن نشدن کولر گازی

ابتدا اتصالات برقی و برق ساختمان را بررسی نمایید. سپس باید تمام قسمت های داخلی کولر گازی بررس وعیب یابی شود.از این رو بهتر است با متخصصین تعمیر کولر گازی تمای بگیرید . تا با تجهیزات خود علت روشن نشدن کولر گازی را پیدا نمایند.

سخن آخر

وقوع بسیاری از مواردی که گفته شد را می توان با انجام سرویس به موقع کولر گازی پیشگیری نمود.از این رو به شما توصیه می کنیم پیش از راه اندازی کولر گازی برای تابستان و زمستان آن را سرویس نمایید. همچنین اگر در مناطق با آلودگی هوا بالا زندگی می کنید بهتر است فاصله ی بین سریس ها کوتاه تر شده . و در فاصله زمانی کوتاه تری به شست و شو و یا تعویض فیلتر ها اقدام نمایید.همچنین شست و شوی مناسب محیط داخلی کندانسور و پنل داخلی کولر گازی نیز بسیار توصیه می شود.

خدمات نصب ، سرویس و تعمیر کولر گازی در تهران

ما در این مرکز در تمام روزهای هفته (حتی ایام تعطیل) خدمات کولر گازی را به شما در تهران و البرز ارائه می کنیم.خدمات ما توسط متخصصین مجرب و دوره دیده انجام می شود. و در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه خدمات به شما ارائه می شود. جهت تماس با تعمیرگاه با 09123459799 تماس بگیرید و یا فرم تماس با تعمیرگاه را تکمیل نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *